Lansarea unui produs nou cu metode de marketing profitabil poate avea succesul dorit, folosind câteva idei desprinse din experiența specialiștilor. Experții fac aceste lansări în mod obișnuit, stăpânind multe variabile necunoscute celor care încropesc o rețetă pentru prima oară, sperând să obțină un premiu la prima participare.

Despre lansarea unui produs nou mai poți citi aici. Soluții practice, ușor de aplicat, cu un impact foarte puternic, mai ales folosite împreună, consistent. Totuși, înaintea lansării, pasul cel mai important este cel al pregătirii. Încălzirea sportivilor reduce mult riscurile unor accidentări. Pregătirea reduce riscurile unor greșeli costisitoare și evită eșecul.

Ce include pregătirea lansării unui produs nou?

Câteva acțiuni utile includ demararea unui studiu de piață, efectuarea unei analize SWOT, identificarea factorilor de influență, determinarea indicatorilor de performanță pe parcurs (unde vrei să fii la o lună după lansare, la șase luni, la un an, când îți propui să intri pe profit) și asamblarea unui mecanism de monitorizare, capabil să ofere răspunsuri la întrebări (ce randament are investiția, ce poziție față de obiectiv) și să permită ajustări din mers.

Studiul de piață poate fi destul de complex, motiv pentru care este bine să definești obiectivele principale ale acestuia și să reduci balastul inutil. Definește-ți publicul țintă (Produsul tău se adresează doamnelor? Sportivilor? La nivel național? Local? Etc.). Vezi cotele de piață ale principalilor concurenți (măcar trei dintre ei, cei mai mari), urmărește tendințele de la un an la altul (Piața crește sau se contractă?).

Analiza SWOT te ajută să definești mai bine contextul în care lansezi un produs nou, așa cum ai conduce mașina pe un drum de pe care tocmai se risipește ceața și vezi limpede înainte și în jurul tău. Generează protecții pentru punctele vulnerabile, valorifică la maxim punctele forte, identifică drumul optim spre obiective.

Jeff Walker, inclus în tezaurul de resurse de aici, este unul dintre cei mai buni specialiști în lansări de produse noi. Are numeroase studii de caz, recomandări și idei excelente, pe care le-a testat cu succes de-a lungul timpului în programul său specializat, Product Launch Formula. Una dintre ele se referă la comunicare: când lansezi, să afle cât mai multă lume! Când vrei o mână de ajutor, aici poți găsi susținerea de care ai nevoie! Spor!