Gasesti exemple cu metode de marketing pentru restaurante intr-o multime de filme. Ai vazut filmul “Mai bine de atat nu se poate”, cu Jack Nicholson? Personajul lui, cam ciudat de altfel, are masa preferata in restaurant – acele localuri tipice americane, cu clatite, omlete si cafea la discretie.  Unul dintre personajele unui alt film se plange ca i s-a turnat cafea doar de sase ori. Cafeaua este gratuita in astfel de localuri, sa fie o chestiune de marketing?

Pe langa cele cateva restaurante de care am pomenit in trecut, as putea sa mai adaug inca multe altele, din Bucuresti si nu numai. Conacul Boierului este deschis de curand, are bucate romanesti, pregatite dupa retete traditionale stranse intr-un caiet vechi de 102 ani. Este un loc in care am mancat bine, intr-o atmosfera calda, placuta, greu de egalat.

Insa ce vine dincolo de asta, dincolo de atmosfera, retete, servicii ireprosabile si mancare gustoasa? La urma urmelor, cu putina stradanie, orice restaurant poate sa ridice stacheta in acest sens, in acelasi fel in care orice restaurant din America ofera cafea gratuita, fara limite.

1. Incepe cu utilizarea unor taloane, pe care sa le completeze oaspetii restaurantului tau cu datele lor de contact, adica nume, prenume, adresa de e-mail, data nasterii. Apoi urmeaza doua rubrici esentiale pentru a avea succes: una pentru opinia oaspetelui tau despre felul in care s-a simtit la tine si a doua pentru recomandarea unui prieten.

De la un astfel de talon poti pleca in multe directii, care sa-ti aduca mai multi oaspeti in restaurant si care sa-i fidelizeze pe cei care vin deja. Sa o luam pe rand…

2. Evident ca sint importante o multime de lucruri legate de aceste taloane – cum arata, unde si cand le oferi pentru a fi completate si, mai ales, motivatia cu care insotesti solicitarea de a fi completate. De exemplu, poti oferi un bonus – un desert sau o racoritoare din partea casei – sau o reducere pentru nota de plata.

La fel de bine, ocazional, aceasta motivatie poate fi un concurs sau o tombola, o inscriere la un eveniment special, cu participare restransa. Important este ca motivatia sa existe.

Mulțumesc pentru interes! Articolul "5 metode de marketing de succes pentru restaurante" este accesibil în schimbul unui abonament valabil 12 zile. Calitatea și utilitatea informațiilor presupun, printre altele, documentare, redactare, publicare și întreținere tehnică. Dacă dorești să primești acces, te rog să confirmi plata echivalentului sumei de 3 EUR. Vei primi un link pentru a avea acces la continuarea articolului. Să-ți fie de folos!
Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+