Ce ne arata nivelul de salarii in marketing?

The Creative Group a realizat un studiu dedicat salariilor oamenilor din marketing, relatii publice si publicitate, care vor fi in crestere in 2016, in medie cu 3,8% (fata de o crestere de 3,5% in 2015).

Datele au valabilitate pentru Statele Unite ale Americii, iar articolul pe acest subiect este disponibil aici.

Subiectul este interesant, iar pentru Romania astfel de informatii au fost publicate anual de Revista Biz, ultimele informatii disponibile fiind cele pentru 2014.

Ghidul salariilor, fie din S.U.A., fie din Romania este relevant din mai multe motive, dincolo de sumele in sine platite oamenilor de marketing, fara a include bonusurile si beneficiile suplimentare.

In primul rand, evolutia salariilor indica o tendinta a pietei, care se contracta sau se extinde, in functie de exigentele clientilor platitori (taieri sau suplimentari de bugete, redirectionari catre prioritati noi, preferinte pentru anumite tipuri de promovare, etc.).

In al doilea rand, arata o evolutie a relatiei de putere intre oamenii de marketing si angajatori (clienti), din punct de vedere al cererii/ofertei de specialisti calificati.

In al treilea rand, ghidul ia in considerare si diferentele intre nivelele de specializare si raspundere (de exemplu, pentru pozitia de Chief Marketing Officer cresterea este de 10%, pe cand pozitia de Graphic Designer va beneficia de o crestere de doar 1%).

In al patrulea rand, efectuarea unui astfel de studiu ofera ocazia de a investiga si alte tendinte, cum ar fi atractivitatea pentru angajati a unor beneficii suplimentare oferite sau nu de companii – cum ar fi programul flexibil, munca de la distanta, concediu suplimentar, acces la programe de recreere si sport, facilitati suplimentare pentru copii (gradinita, transport, etc.).

In al cincilea rand, un ghid dedicat nivelului de salarii in marketing ofera o imagine asupra pietei de servicii specializate, pentru cei care intentioneaza sa apeleze la experti externi, pentru proiecte temporare. Comparand salariile cu ofertele pentru servicii externalizate (de exemplu, pentru generarea de continut web), poti face alegerea optima.

Cum faci alegerea cea mai buna?
Mulțumesc pentru interes! Articolul "Top: salarii in marketing, ghid pentru 2016" este accesibil în schimbul unui abonament valabil 12 zile. Calitatea și utilitatea informațiilor presupun, printre altele, documentare, redactare, publicare și întreținere tehnică. Dacă dorești să primești acces, te rog să confirmi plata echivalentului sumei de 3 EUR. Vei primi un link pentru a avea acces la continuarea articolului. Să-ți fie de folos!
Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+