Resursele de la MarketingSherpa, anunțate prin email abonaților la noutăți, abundă în exemple practice, din domenii diferite de activitate. Conform acestora, tradiția fără tehnologie este un drum scurt către irelevanță, în timp ce tehnologia fără tradiție este orice numai progres nu, pentru cine a citit „1984”. Împletirea celor două, tradiția și tehnologia, umanitatea și inteligența artificială – aduce strălucire.

Studiile de caz pot fi utile celor care depășesc stadiul inert al ideilor de marketing dedicat vanității și se concentrează asupra interesului, asupra nevoilor publicului căruia i se adresează, pentru a obține impactul optim, fără compromisuri.

Ideile creative pot fi generate folosind analize automatizate cu ajutorul inteligenței artificiale, așa cum a făcut o companie dedicată micro-finanțărilor. Rezultatul? Dublarea traficului organic lunar în mai puțin de un an, prin publicarea timp de șaseluni a 50 de articole având conținut consistent, lung, generat pe baza implementării instrumentelor specifice inteligenței artificiale.

O altă situație urmărește trecerea de la publicitatea plătită pentru atragerea de clicuri (PPC) la țintirea mesajelor de promovare cu o motivare a conversiei în acțiunea dorită, generată printr-o campanie concentrată cu puterea laserului pe două criterii – extinderea pe termen lung a campaniei și eficientizarea menținută după epuizarea bugetului de promovare.

Rezultatul? O creștere cu 50% a ratei de conversie, într-o perioadă de scădere a cererii, cu un buget de marketing redus, alocat cu precizie mărită.

Altă idee a constat în adăugarea prezenței personale a autorului la lansarea unei publicații, semnând autografe, pentru a completa pachetul de acțiuni de promovare cum ar fi interviurile în presă, lecturile unor pasaje, recenziile și recomandările unor personalități, promovarea printr-un website. Semnele din interiorul spațiilor unde are lor promovarea operei publicistice contribuie la creșterea fidelizării și la luarea unei decizii favorabile, ca și contactul vizual, îndemnul verbal, prezentarea agreabilă a contextului și conținutului.

Alte studii de caz așteaptă să fie explorate. Timp să fie. Idei de marketing care generează interes există, practic, peste tot. Dificultatea apare la implementare. Este nevoie să înțelegi și să aloci resurse, de la oameni și buget, la timpul optim dedicat selectării și aplicării metodelor viabile.

Opiniile și vanitatea fiecăruia lasă loc eficienței, acolo unde obiectivele personale lasă loc unui beneficiu comun, mai important decât convingerile personale, experiența generală și superficialitatea impresiilor formate după ureche, fără suport practic, netestate, neconfirmate.

Este incredibilă ofensiva superficialității în marketing, care pare să copleșească profesionalismul și profunzimea metodelor care au la bază testele, exemplele practice, studiile de caz și validările reale, prin rezultate evaluate pe baza unor indicatori ușor de urmărit. Când aveți nevoie de argumente, vă invit să ne contactați și să parcurgeți certificările exemplificate în zona de detalii, pentru că mulți vorbesc, fără vreo validare, fie ea prin cursuri și perfecționare, fie prin experiență confirmată de eficiența rezultatelor obținute.

Succes!