Schimbările macro pot afecta major domeniul preferat de activitate, iar un astfel de exemplu este AI (Inteligența Artificială). Acestea se suprapun pe provocările micro, dintre care mai frecvent apare cea legată de compatibilitatea dintre ofertă și client. În ambele cazuri, soluția este pivotarea, așa cum recomandă și exemplifică echipa de experți Marketing Sherpa.

Pivotarea poate presupune o schimbare majoră, care să includă alegerea unui domeniu de activitate total diferit, cu un randament mult superior. Cum ar fi, de exemplu, trecerea de la vânzarea de servicii de marketing la servicii de management al proprietăților imobiliare. Unii oameni se poartă de parcă obținerea unui preț pentru un serviciu ar fi rușinoasă, pentru că valoarea acelor servicii li se pare abstractă, fără legătură cu realitatea, în lipsa unor indicatori de referință.

Schimbarea modelului de afacere este la îndemâna celor care au abilități și flexibilitate pentru a identifica oportunitățile și pentru a le valorifica la nivel optim. Un astfel de exemplu prezintă un întreprinzător curajos, capabil să treacă de la generarea de interes online printr-un website bine poziționat în motoarele de căutare la o companie care montează pavaje pentru clienți.

Un alt exemplu arată efectele benefice ale trecerii de la bara de căutare din antetul unui website la utilizarea unui modul automatizat de chat, controlat de tehnologia AI, pentru facilitarea continuității conversațiilor cu potențialii clienți, într-o experiență coerentă a acestora.

Analizarea audienței cu ajutorul AI permite identificarea unor ancore puternice pentru fidelitatea clienților, astfel încât bugetul de marketing să fie alocat celor mai eficiente instrumente, fie video, fie articole sau buletine informative transmise prin email.

Zgomotul de fond tinde să acopere vocile care prezintă idei de marketing testate în practică. Slăbește tendința de a copleși cu focuri de artificii, petarde, pocnitori și alte efecte speciale orice inițiativă care înlătură perdeaua de fum și amăgire. Cârcoteala și vraja se plasează la marginile prăpastiei vanității lipsite de conținut a celor care se iau după vorbe menite să acapareze o audiență efemeră, lipită de un nivel elementar de informare consistentă.

Verifică, înainte să pui în practică! Succes!