Pensiunile si-au facut loc de cativa ani buni in peisajul turistic al Romaniei. Un fel de casa… departe de casa, daca intri pe mainile unei gazde bune. Asa ni s-a dus vestea noua, romanilor. Cum se promoveaza ele catre publicul lor tinta?

Prin 1999 am avut prima experienta de turist cazat la o pensiune, am ramas cu impresii foarte placute (doar eram la Barsana, in Maramures). Unii intreprinzatori au apelat la credite sau fonduri nerambursabile, investind intr-o pensiune proprie.

Mai recent, am apelat la pensiuni din Moeciu, din Bucovina, in zona Gura Humorului, din Turda, Buzau si din alte locuri. Iata cateva idei pe care le-am impartasit proprietarilor de pensiune, care si-au dorit sa-mi afle impresiile, sugestiile si observatiile:

1.      Daca te gandesti acum sa investesti intr-o pensiune, fa-ti un plan de afaceri realist. Concepe  o varianta conservatoare si una optimista in ceea ce priveste incasarile. Alege-ti publicul tinta si defineste concret sursele de incasari.

De exemplu, informeaza-te care este rata medie de ocupare pentru pensiunile din regiunea in care vrei sa deschizi una noua. Studiaza-ti concurenta din zona si vezi ce poti face tu mai bine.

2.      Cine intra in profilul turistului tau ideal? Cerceteaza care este profilul turistului pentru zona ta. Afla care sint asteptarile lui, preferintele, durata medie a sejurului, varsta si venitul mediu. Tu ce fel de turisti vrei, cui te adresezi? Unde cauta astfel de turisti informatii despre pensiuni?

De exemplu, poate ca, turistii pe care-i vizezi sint cei care vor odihna si relaxare, admirand peisajul si cautand liniste. In acest caz, un restaurant mare, potrivit petrecerilor, s-ar putea sa-i alunge pe cei care s-ar caza la tine pentru incarcarea bateriilor.

Daca turistii tai prefera drumetiile, vizitele la obiective din zona (manastiri, cetati, atractii artistice, monumente, pesteri, etc.), s-ar putea sa vrea sa doarma bine noaptea. Scuteste-i de chefuri, petreceri, nunti sau meseni cu voie buna, intinsi la taclale pana tarziu.

3.      Vino in intampinarea dorintelor oaspetilor tai. Ce si-ar putea dori sa faca? De exemplu, daca vor sa se plimbe in imprejurimi? Pune-le la dispozitie informatii despre atractiile din zona, se vor bucura.

Poti gasi usor pe Internet harti, marcaje cu locuri de interes si scurte descrieri, chiar impresii de la alti turisti. Apoi, poti lua de la obiectivele din zona pliante pe care sa le strangi intr-o mica mapa atragatoare, pe care s-o arati celor interesati.

Daca te adresezi amatorilor de lectura, o mica biblioteca este binevenita. Insa probabil ca o masa de biliard s-ar potrivi ca nuca in perete… Mai degraba, ar merge niste jocuri de societate, care se pot juca seara, la ceai.

Pe de alta parte, daca te adresezi grupurilor de tineri, sigur ca masa de biliard va avea mare succes. Este riscant sa vrei sa le impaci pe toate, fiindca oamenii sint sensibili la detalii si s-ar putea sa se simta stingheriti, langa grupuri cu care nu se identifica.

Mulțumesc pentru interes! Articolul "Cum promovezi o pensiune?" este accesibil în schimbul unui abonament valabil 12 zile. Calitatea și utilitatea informațiilor presupun, printre altele, documentare, redactare, publicare și întreținere tehnică. Dacă dorești să primești acces, te rog să confirmi plata echivalentului sumei de 3 EUR. Vei primi un link pentru a avea acces la continuarea articolului. Să-ți fie de folos!
Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+