Iata modalitatile in care 20 de intreprinzatori au reusit sa-si creasca micile lor afaceri. Ia aminte, este vorba despre 20 de idei de succes ale unor oameni care si-au luat soarta in mainile proprii, au pornit pe drumul riscant al initiativei private, unde s-au intalnit cu succesul.

Poate ca ar fi bine sa avem parte de astfel de idei impartasite si de oamenii de afaceri romani…

Mai fac o precizare – ideile vin de la 20 de intreprinzatori tineri, reprezinta felul in care fiecare a atras si a convins mai multi clienti sa i se alature, crescandu-si astfel vanzarile. S-ar putea ca doar o parte dintre aceste idei sa ti se potriveasca.

Oricum, important este ca acesti tineri au reusit in afaceri pe cont propriu – deci, se poate! Articolul este preluat din periodicul Young, Fabulous & Self-Employed, traducerea si adaptarea imi apartin.


Iata primele 10 idei de succes pe care le poti adapta si aplica in propria ta afacere:

1.       Comunica valoare.

“Tine minte mereu sa le spui celor care pot cumpara de la tine ce au ei de castigat. Arata-le valoarea produselor sau serviciilor tale, modul in care se pot bucura de utilizarea acestora. Oamenii nu mai au timp sa asculte cat de bun crezi ca este produsul tau, daca nu vad in el valoare pentru ei insisi.” – Robert Niznik, Shpoonkle

 2.       Fructifica orice ocazie de PR

“Nu refuza vreodata o ocazie de PR, doar pentru ca ai impresia ca este prea mica. Nouazecisicinci la suta din cele mai mari vanzari pe care le-am facut au venit din ceea ce altii ar fi considerat a fi ocazii neinsemnate.” – Maryam Faresh, What About Daisy?

 3.       Fii personal.

“Vorbeste tu insuti cu clientul, la telefon sau fata in fata. Creeaza legaturi personale, la nivel uman si vei crea loialitate in relatiile cu clientii, lucru care va duce la vanzari repetate.” – Jennifer Scully, ReDesign for a Dime

 4.       Tine cont de imaginea de ansamblu.

“Nu te teme sa te deconectezi pentru o vreme de la negocierea unei vanzari  si sa te asiguri ca ai permanent pe teava si altele. Nu poti conta pe o singura vanzare, pentru a-ti creste radical vanzarile. Iar daca persoana careia incerci sa-i vinzi nu raspunde asa cum te astepti sau atat de repede pe cat te astepti, treci mai departe, exploreaza alte potentiale vanzari si intoarce-te asupra acelei vanzari dupa o luna.

De cele mai multe ori, simpla asteptare, fara a forta lucrurile prea mult, da roade.” – Stacey Ferreira, Social Cloud, Inc.

 5.       Fii concis.

“Daca nu poti starni interesul cuiva din primele 10 secunde de discutie, nu te ajuta la nimic sa continui sa incerci sa-i vinzi inca 10 minute. Daca ar fi sa rezumi ceea ce oferi intr-o fraza scurta, atragatoare, de nu mai mult de 5-10 cuvinte, cum ar suna?

Facand acest lucru, te va ajuta sa-ti concentrezi mesajul si cumparatorului ii va fi mai usor sa inteleaga.Te va ajuta si atunci cand le explici potentialilor cumparatori.” – Shaun Walker, HERO|farm

 6.         Pune mana pe telefon.

“Daca vrei cu adevarat sa-ti vinzi produsele, ai nevoie de o audienta larga si totodata de o rata inalta de conversie in vanzari. Si cu toate ca social media si Internetul sunt la mare pret, discutiile efective cu potentiali cumparatori iti ofera ocazia de a relationa la nivel personal si de a descoperi nevoile lor.” – Brendan Quigley si Christina Quigley, Quigley Fine Wines

 7.       Insista cu rabdare.

“Orice om de vanzari stie sa fie insistent, insa ca om de afaceri cheia este sa ai rabdare, in timp ce iti alegi momentul in care sa fii insistent. Exersarea proportiei potrivite de rabdare, atunci cand stabilesti cand sa revii asupra unui potential client si cand sa o lasi mai moale, reprezinta diferenta dintre a fi agasant si a avea un comportament profesionist.

Ca intreprinzator, este foarte probabil ca produsul tau sa fie nou si probabil sa nu reprezinte o prioritate pentru clientii tai – asadar, rabdarea si alegerea momentului oportun reprezinta cheia succesului, ca om de vanzari intreprinzator.” Douglas Allan, Stacked Wines

 8.       Vinde mai mult vanzand mai putin.

“Cum se poate asa ceva? Personalizeaza-ti marca si povesteste. Cu o marca autentica, atragatoare si carismatica elimini nevoia de tehnici traditionale de vanzari. Marcile puternice sunt legate de o poveste.

Abordeaza fiecare interactiune de vanzari cu o povestire, fie ca este despre tine sau despre felul in care afacerea ta a schimbat viata unui client anterior si nu numai ca vei reusi o noua vanzare, ci vei castiga si un nou promotor al marcii tale.” – Shauna Mackenzie, Mark’d, Personal Branding Studio

 9.       Pune intrebari si asculta.

“Prea multi oameni de vanzari vorbesc si ofera solutii fara sa stie pentru ce problema trebuie sa gaseasca o solutie. Mai mult, cei mai potriviti oameni carora sa le vinzi produsele sau serviciile tale sunt chiar clientii tai existenti. Suna-i si cere-le recomandari si vei fi uimit de cat de repede poti sa cresti.” – Jeff Ellman, UrbanBound

10.   Testeaza totul cu variantele A/B
“Atat de multe vanzari raman nefinalizate atunci cand nu pui in aplicare o strategie adecvata de optimizare a ratei de conversie. Acum, ca exista tone de instrumente diferite menite sa te ajute, n-ai nicio scuza sa nu testezi. 

Tine minte, chiar si cele mai mici modificari ale unor lucruri pe care nu le-ai baga in seama, in mod obisnuit, pot avea un impact urias.” John Cooper, Point Blank SEO

Am sa revin cu urmatoarele 10 idei de succes, asigurandu-te ca le-am testat si eu, atat in propriile mele vanzari, cat si in vanzarile suplimentare realizate de clientii mei. Am auzit deseori ca “la noi nu se aplica”, ca “astea sunt americanisme” si asa mai departe.

Eu stiu ca functioneaza si inca bine de tot. Nici macar nu costa mare lucru sa le pui in aplicare, ca sa te convingi. Vrei sa contribui si tu cu vreo idee testata?

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+