Permite-mi să încep prin a spune că promovarea pe piaţă a unui produs sau serviciu nou NU este o sarcină uşoară. Ai de luptat cu două lucruri…
1. Este un produs sau serviciu care nu a mai avut cumpărători sau clienţi şi nu are un trecut;

2. Mai rău, oamenii sunt reticenţi să cumpere în primele zile de la lansare.

Din cercetări aflăm că 2% din populaţie acceptă instantaneu inovaţiile. Alţi 12% le adoptă după un an. După 2 ani, se mai alătură mulţimii încă 22%. Aceasta înseamnă că inovatorii trebuie să dispună de răbdare şi de bani. Chiar şi după 2 ani, 64% dintre oameni încă aşteaptă şi studiază situaţia. ACEASTA ESTE O REALITATE INGRIJORĂTOARE!

Vezi ce s-a întâmplat cu CD-urile sau antenele parabolice. Noul cere timp. Indiferent de cât de bun este noul tău produs sau serviciu, te lupţi cu instinctele oamenilor. (Chiar dacă Viagra are o evoluţie diferită, excepţiile confirmă regula, totuşi!).
Aşadar, cum putem surmonta această problemă? Iată câteva recomandări testate pentru lansarea unui nou produs sau serviciu…
Fă-l cadou
Oferă produsul sau serviciul tău drept cadou pentru câţiva oameni, cu condiţia ca aceştia să îţi dea o mărturie (de preferat, o mărturie video). Dacă nu e uşor să faci acest lucru, datorită costurilor de producţie, atunci oferă o mostră sau o perioadă de testare gratuită, etc.
Foloseşte mărturiile
Mărturiile trebuie folosite în toate materialele tale de marketing. Dacă nu le ai, aplică pasul 1 de mai sus!
Publică statistici de clientelă
Informează publicul despre câţi oameni au cumpărat deja produsul/serviciul tău şi câţi au cumpărat de mai multe ori.
Abundenţă de explicaţii
Oferă cât mai multe informaţii posibil sub formă de broşuri, înregistrări video, seminarii, prezentări online sau telefonice, demonstraţii gratuite, etc.
Oferă o garanţie de returnare a banilor
Oferă o garanţie solidă de returnare a banilor. Acest lucru este absolut OBLIGATORIU.
Nou nu înseamnă necunoscut
Explică potenţialilor cumpărători că, la un moment dat, totul a fost nou: televizoarele, computerele, maşinile, etc. Spune-le câţi oameni au amânat achiziţia, pentru că nu erau siguri că aceste inovaţii vor rezista în timp.
Diminuează importanţa caracterului inovator (în unele situaţii)

În funcţie de piaţa ta ţintă, ai putea să vrei să eviţi folosirea unor cuvinte anume – descoperire, evoluţie, revoluţie şi avansat. Lasă beneficiile tale să vorbească de la sine. Cuvântul „demonstrat” adaugă soliditate noilor produse sau servicii.
Aceste recomandări vor avea un impact imediat asupra succesului noului tău produs sau serviciu. Dar, ţine minte regula supremă:

Noul tău produs sau serviciu ar putea fi cea mai bună inovaţie din lume… ar putea îmbogăţi viaţa tuturor cumpărătorilor săi… ar putea fi accesibil pentru toţi cei din piaţa ta ţintă… dar, dacă nu reuşeşti să foloseşti tactici de marketing, elemente media şi Valori de Marketing testate, va eşua.

Aşadar, nu te îndrăgosti de noul tău produs sau serviciu. Aplică în mod corect metodele de marketing profitabil şi clienţii sau cumpărătorii tăi vor fi cei care să se îndrăgostească şi, în acelaşi timp, să aibă grijă de contul tău bancar!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+