Acest articol cu numărul 500 ar putea fi o trecere în revistă, pentru a marca esențialul sau clasamentul celor mai bune resurse, idei și recomandări (după opinia cititorilor), care au trezit interesul celor aflați în căutarea unor soluții de creștere a vânzărilor, folosind strategii de marketing profitabil.

Adevărul este, însă, în continuă schimbare, în lumea în care îți desfășori activitatea, pentru că oamenii au preferințe diferite, de la o perioadă la alta, pentru că o vară este mai fierbinte ca alta și o iarnă mai blândă decât de obicei…

Așadar, cred că funcționează promovarea prin email, în continuare, cu condiția să ai o listă cu o rată de deschidere acceptabilă, de minim 25%, în cel mai rău caz, cu o rată de clic de minim 5% și o rată de răspuns de minim 0,5%. Pentru astfel de rezultate, experiența arată că este mai eficient să apelezi la firme specializate – putem recomanda cel puțin două, de la care să ceri oferte, dacă ai ales această cale.

Apropo de alegeri, tot mai dificile în această perioadă, așa cum scriam într-una dintre cărțile oferite gratuit, întotdeauna o masă cu patru picioare va fi mai stabilă decât una cu un singur picior… cu alte cuvinte, recomand folosirea mai multor strategii, împreună, complementare, alternative, testate, monitorizate permanent. Telemarketingul funcționează, dacă vei ține cont de sensibilitățile celor apelați: dacă NU vor să fie sunați, lasă-i în pace, treci mai departe, fără să agasezi!

Prin urmare, avem emailing și telemarketing. Se poate adăuga ceva prin poștă directă, cu livrare fizică: pliante, broșuri, chestii de agățat în ușă, fluturași, etc. Funcționează mai ales pentru mâncare, fie preparată, fie – surle și trâmbițe – pentru publicația cu cel mai mare tiraj tipărit, catalogul unui supermarket… cu de toate! (mai ales, mâncare!), haine, detergenți, utilitare casnice, birotică și papetărie, fleacuri și nimicuri.

Mai departe: promovare online – PPC (adică, anunțuri cu difuzare plătită, fie în motoarele de căutare, în funcție de anumite cuvinte-cheie, căutate frecvent de potențiali cumpărători), bannere pe website-uri cu trafic relevant (publicații online, magazine online, pagini specializate în anunțuri, etc.), articole dedicate promovării, fie contextuale (într-o temă dată), fie generale, comunicate de presă, schimb de linkuri legitime (reale) cu furnizori de produse sau servicii complementare…

Networking: pot să-ți recomand cel puțin o rețea de networking, adică persoane din diferite domenii de activitate care se întâlnesc (online sau față către față) pentru a-și recomanda reciproc potențiali clienți, care s-ar bucura să aibă beneficiile unui plus de încredere, asemănător cunoscutelor situații în care cauți un doctor stomatolog bun, un avocat, o firmă de asigurări, un electrician, un mecanic auto…

Să adăugăm recomandările de la clienții existenți: este important ca acestea să fie cerute, să le stimulezi în orice formă, pentru că dispui deja de un capital de încredere pe care, altfel, ar costa și ar dura să-l clădești.

Desigur, contează și social media: deși unele produse sau servicii au mai mult succes pe astfel de platforme decât altele, este important să știi ce criterii contează cel mai mult pentru a convinge clienții să te aleagă pe tine, atunci când vrei să le satisfaci nevoile, să le împlinești dorințele, să-i mulțumești așa cum vor.

Pentru orice campanie va fi nevoie să vezi dincolo de valurile de cârcoteli, încurajate până la absurd de tot felul de frustrări promovate ca fiind acceptabile, deși se poziționează la limita legii și doar chichițele birocratice îi împiedică pe mulți să inițieze acțiuni în justiție împotriva celor care, fără justificări raționale, denigrează pe oricine, oricând, uneori la comandă, alteori doar din inerție… Precauție!

Există panouri publicitare cu afișe fixe și panouri video pentru promovarea către pietonii și șoferii care tranzitează zonele în care, în câteva secunde, pot vedea un mesaj menit să încurajeze, să stârnească interesul sau măcar curiozitatea pentru un produs sau pachet de servicii.

În cele din urmă, radioul și televiziunea au formele lor de promovare pe care le poți lua în considerare și cu bugete rezonabile, fie prin alegerea unor canale de nișă, fie prin alegerea unor calupuri orare cu tarife reduse, fie prin combinarea celor două (sau mai multor) criterii. În plus, într-un pachet media, poți include mai multe posturi, cu audiențe diferite și tarife pentru fiecare buzunar.

Idei ar mai fi destule, însă toate la timpul lor. Important este să știi că ai de unde alege. Da, unele soluții pot fi gratuite și în același timp eficiente, în ciuda zicalei „cât dai, atâta face”, iar asta și pentru că altele, deși au prețuri piperate, au randament mai mic decât cele ieftine.

Există influenceri, formatori de opinie sau personalități din diverse domenii, cu un număr apreciabil de persoane care-i urmăresc, motiv pentru care au disponibilitatea de a cumpăra ceea ce recomandă mentorul sau liderul. Există forumuri și grupuri de discuții, unde poți oferi răspunsuri avizate. Ai la dispoziție asociații profesionale, camere de comerț, etc. cu oferte de colaborare rezervate membrilor. Poți participa la evenimente, conferințe, târguri și expoziții (inclusiv virtuale), unde să contribui în mod util, culegând aprecieri și… contracte.

Pentru toate acestea, precum și pentru altele, am scris 500 de articole, am acumulat peste 27 de ani de experiență (testând și corectând) și am împărtășit cât mai multe din cunoștințele acumulate. Succes!