As fi vrut sa mai prelungesc suspansul in jurul subiectului dedicat metodelor de marketing pentru contabili. Nu de alta, dar am de gand sa ma intalnesc cel putin cu 5 profesionisti din domeniu, pentru a culege impresii si opinii specifice si pentru a le recomanda clienti.

Cele 5 anunturi la care m-am referit in articolul anterior – si oricare alte anunturi – pot fi studiate cu microscopul marketingului profitabil, care are cateva criterii clare si usor de aplicat, pentru selectii riguroase.

Scrie-ti un marketing planEste vorba despre Valorile de Marketing Profitabil:

1. Titlul – anuntul are un titlu? Titlul este altceva decat denumirea firmei sau o insiruire banala de servicii (cu alte cuvinte, se intelege de la sine ca, pe bursadeconta.ro intra persoanele care cauta servicii de contabilitate, asa ca n-are rost sa le spui ceea ce este deja evident, ca oferi servicii de contabilitate…ma rog, asa zic eu, tu crezi ce vrei).

2. Beneficiile – anuntul descrie beneficiile cititorului? Imi spune ce am de castigat, care sint avantajele pe care mi le ofera? Mai mult, este trecut macar un beneficiu inca din titlul anuntului? Exista ceva care face diferenta, scoate capul din multime?

3. Motivele – ma motiveaza in vreun fel sa sun? Imi provoaca o reactie, imi da criterii de selectie, motive sa favorizez un anunt, alegandu-l inaintea altuia? Din perspectiva contabilului, gandeste astfel: cititorul cauta contabil, are timp limitat la dispozitie si intra pe bursadeconta.ro. Ce motive ii dai, astfel incat sa te aleaga pe tine?

4. Garantiile sau asumarea riscului- Ce garantii am ca esti ceea ce caut, ca esti serios, ca te tii de promisiuni, ca evit surprizele neplacute, ca elimin riscurile? Este, totusi, o alegere importanta, am in vedere o relatie delicata, cu cifre si date importante, unele confidentiale, altele cu regim strict si cu reglementari riguroase.

5. Confirmarile sociale – Cine a mai lucrat cu tine? Am inteles, spui ca ai n-spe ani experienta, insa ce fel de experienta? Cati clienti ai, cine sint ei, ce spun ei despre tine, cat de vechi sint relatiile lor cu tine, cat de multumiti sint de tine, sint incantati sau asa si asa?

6. Solicitarea unei actiuni – spune-i cititorului in anunt, clar si in cat mai putine cuvinte, ce vrei sa faca, ce astepti de la el: vrei sa te sune, vrei sa-ti trimita un mesaj, prin SMS sau prin email, vrei sa intre pe o pagina de Internet, pentru a citi mai multe informatii?

Am omis intentionat doua sau trei valori de marketing profitabil dintre criteriile de mai sus, aplicate in studierea  cu microscopul a anunturilor de promovare, in filtrarea, sortarea si clasificarea lor, preferandu-le pe unele si excluzandu-le pe altele. Cele omise sint, pentru mine, cele mai importante.

Te rog pe tine sa completezi lista de mai sus, adaugandu-le prin comentarii la acest articol. Ajuta-ma sa finalizez matricea de marketing prin care sa testam cele cinci anunturi prezentate in articolul anterior.

Apoi, gandeste-te: ceea ce este valabil pentru contabili, poate fi usor adaptat si pentru avocati, nu? Sau pentru restaurante, ateliere auto, agentii imobiliare si asa mai departe? Sau, poate, crezi ca pretul este singurul criteriu valabil in ziua de azi?