Ceea ce spui presei va ajunge la publicul tău țintă

Cei mai mulți reprezentanți ai presei (95%) spun că accesează secțiunea digitală de știri a unei companii cel puțin o dată pe lună, conform unui studiu recent, analizat de Ayaz Nanji, pe baza informațiilor culese din răspunsurile a 230 de jurnaliști din domenii diferite: afaceri, relații publice, marketing, modă și turism.

70% dintre ei spun că secțiunea de știri nu se ridică la nivelul așteptărilor și 80% spun că ar folosi aceste pagini de Internet mai des, dacă ar fi îmbunătățite. Cele mai mari probleme încep cu lipsa de acces la detaliile de contact (69% au această problemă), conținut multimedia inadecvat, ca fotografii și logo-uri (65%) și instrumente de căutare greoaie (54%).

Ceea ce-și doresc cel mai mult reprezentanții presei de la o secțiune online de noutăți a unei companii se referă la date de contact actualizate și corecte, cu telefon și email (90%), acces facil la conținut multimedia, care să poată fi vizualizat și descărcat (76%) în formate diferite, știri și informații curente (52%).

Așadar, știi ce ai de făcut. Prin presă, ajungi mai repede la mai mulți oameni care pot fi interesați de produsele sau serviciile tale, prezentându-ți beneficiile clar și atrăgător. Oferă-le informațiile de care au nevoie, actuale și corecte. Atenție: contează ce le comunici intenționat, are importanță și ceea ce află de la tine, fără să vrei!

Prin urmare, adaugă mesajelor transmise prin comunicate de presă, interviuri și materiale informative distribuite periodic, cu date actualizate și corecte. Desfășoară controale interne privind reguli de limbaj și comunicare, menite să evite neînțelegerile și eventualele neplăceri, care pot apărea ca urmare a unor neconcordanțe între ceea ce transmiți și ceea ce-și doresc reprezentanții presei să primească.

Cei mai mulți (75%) dintre oamenii de marketing din Europa folosesc numărul de vizitatori (trafic) ca indicator principal pentru eficiența conținutului publicat online, conform unui studiu publicat de HubSpot și Smart Insights, comentat aici. Al doilea indicator ca importanță (66%) este numărul de distribuiri în rețele sociale pentru conținutul publicat.

Vânzările generate și randamentul (ROI) par să intre mai puțin în preocupările privind optimizarea, poate și pentru că pot fi mai greu de măsurat cu acuratețe, 55% dintre oamenii de marketing declarând că au astfel de dificultăți. De asemenea, o altă provocare este identificarea strategiilor câștigătoare și a persoanelor potrivite pentru a genera o creștere a vizibilității și influenței conținutului publicat asupra deciziilor cumpărătorilor.

Iată o corelație destul de vizibilă între ceea ce-și doresc să găsească pe site-ul tău reprezentanții presei (cei care au influență, preiau și distribuie informații și conținut cu valoare pentru publicul țintă) și ceea ce te preocupă pe tine, atunci când alegi ce informații afișezi pe site, cu ce frecvență le actualizezi și cum măsori impactul acestora.