Creșterea vânzărilor implică o serie de strategii de marketing și resurse. Este nevoie ca acestea să funcționeze, prin contrast cu aplicarea întâmplătoare a unor soluții copiate de la alții. Atât de dorit de antreprenori, profitul nu se obține fără ca strategiile să fie testate și adaptate nevoilor proprii și contextului în care au fost lansate.

  • De exemplu, mulți neglijează importanța alegerii unui domeniu de Internet relevant pentru clienți.  Este esențial ca acesta să fie găzduit în condiții sigure și cu costuri optime. Necunoscătorii aleg fie soluții ieftine, dar obscure, fie aleg soluții super-sofisticate, fără să le utilizeze vreodată.
  • Un alt criteriu foarte important este cel al volumului de trafic. Se contorizează numărul zilnic de vizitatori sau numărul de vizitatori care accesează simultan anumite secțiuni ale website-ului.
  • De asemenea, contează configurarea corectă a website-ului, precum și promovarea lui optimizată (fără penalizări de la motoarele de căutare).

Este important ca astfel de reglaje să fie făcute de la început, alegând strategiile și resursele adecvate. Este păgubos ca lucrurile să fie corectate din mers, după inspirația de moment a fiecăruia. Astfel, apar probleme din cauza folosirii unor servere necunoscute, nesecurizate, care generează frecvent întreruperi ale funcționalităților. Pe de altă parte, există riscul să plătești tot felul de accesorii și aplicații inutile…

Cum ar fi ca un magazin online să-și întâmpine o treime dintre cumpărători cu mesaje de eroare? Prea des apar blocaje ale procesului de finalizare a comenzii. Deși pare greu de crezut, studiile arată că multe magazine online au o rată mare de abandon tocmai din această cauză. Ea este relativ ușor de eliminat, prin aplicarea corectă a unor strategii de marketing și utilizarea unor resurse adecvate nevoilor. Pe de altă parte, un simplu website de prezentare, fără o secțiune de magazin online, are nevoie de mult mai puține module și funcții, pentru a-și îndeplini rolul pentru care a fost conceput.

  • De exemplu, campaniile de promovare prin email, mai ales după intrarea în vigoare a normelor GDPR, vor avea rate de succes foarte diferite. Acestea vor diferi în funcție de domeniul de activitate și de acuratețea listei de contacte. De asemenea, contează relevanța subiectului mesajului transmis și recunoașterea autorității expeditorului (este un expert sau un necunoscut?).

Derularea unei campanii prin email poate părea a fi soluția cu cele mai reduse costuri. Totuși, conceperea mesajului, transmiterea și urmărirea efectelor consumă timp. Acesta ar putea fi alocat mai profitabil către alte activități de promovare. Contează ca îndemnul din mesajul transmis prin email să fie suficient de convingător. Desigur, website-ul spre care este îndrumat cititorul mesajului… trebuie să funcționeze!

  • Deseori, micile detalii fac diferența, mai ales acum, când mulți au ales munca la distanță. Ei citesc frecvent (la câteva minute) mesajele pe care le primesc prin email (fie pe telefon, fie pe alte dispozitive). Din acest motiv, a crescut importanța adaptării și afișării corecte a mesajului pe ecrane de dimensiuni diferite.
  • Protecțiile anti-spam funcționează deseori într-o manieră care învață. Cu alte cuvinte, își modifică algoritmii de filtrare a mesajelor în funcție de criterii dinamice. Acestea se ajustează baza ratelor de respingere a mesajelor și a numărului de raportări ca spam generate de destinatari. Totodată, contează volumul de mesaje expediate într-un interval scurt de timp și diversitatea domeniilor de Internet înregistrate pentru expeditor și destinatar. Se adaugă și clasificarea domeniului expeditorului și a serverelor pe care este găzduit domeniul său, din punct de vedere al reputației și încrederii.

Deseori, unele domenii au avut de suferit pentru că diverși colocatari de server au fost clasificați în categoria de spam, mai ales în condițiile unor sensibilități tot mai mari legate de atacurile cibernetice de tip ransomware și phishing, care au crescut cu 600% într-un singur an, după cum declară experții în rapoartele lor periodice privind securitatea informatică online.

O firmă de succes cu o infrastructură bună, cu resurse configurate corect, va putea derula strategii de marketing profitabil în condiții optime, fără sincope. Un test recent a indicat că, dintr-o bază de date recentă cu firme românești, aproape 30% încă folosesc adrese de email de tip yahoo sau gmail (penalizate). Unele au cifre de afaceri de peste 1 milion de lei!

Apoi, dintre celelalte, multe (12%) au pagini de Internet depășite (flash!). Altele au linkuri cu erori de tip „404 page not found”, adică zone crepusculare, fundături în propriile magazine online sau pagini de prezentare! Probabil, au prea mulți clienți, și nu le pasă de restul, pe care-i pierd…

  • O altă zonă de interes, care depinde mult ca eficiență de calitatea resurselor și strategiilor de marketing folosite, este zona de SEO. Optimizarea paginii de Internet pentru atragerea unui trafic semnificativ are legătură directă cu atenția acordată calității puse la dispoziția vizitatorilor propriului website. Concret, orice campanie SEO pentru resurse configurate greșit, pagini de Internet pline de erori sau lente, va duce la costuri ridicate și rezultate slabe. Cine plătește promovare PPC, fie prin Google AdWords, prin Facebook Ads sau alte canale (vezi aici alternative), cu anunțuri care duc în pagini concepute cu erori, aruncă banii pe fereastră!

Contează viteza de încărcare a paginii (repede, foarte repede, instant!), numărul de redirecționări, rezoluția (calitatea) imaginilor afișate (îndeosebi pentru produse, dar nu numai), cursivitatea explicațiilor (detalii ale produselor, recenzii, etc.), facilitățile de contact (chat, email, telefon, locație pe hartă). Există instrumente gratuite de inspectare a paginii și se recomandă un audit rapid, înainte de a plăti pentru promovarea acesteia. Astfel, scorul primit va fi în zona verde.

Pentru a găsi cele mai bune soluții, există și în România furnizori competenți, capabili să integreze resurse complementare, atât pentru rezervarea domeniilor de Internet și găzduirea lor securizată, cât și pentru munca de la distanță, productivitate, aplicații antivirus, etc. Începe să-i cauți, pentru a fi mereu cu cel puțin un pas în fața concurenților!