Contabilii din Romania au o pagina dedicata, unde pot oferi servicii de contabilitate si audit catre clienti sau pot raspunde cererilor pe care le publica diversi solicitanti, persoane fizice sau juridice.marketing pentru servicii de contabilitate

Folosesc acest articol ca studiu de caz asupra titlurilor pe care le folosesc contabilii si firmele care ofera servicii de contabilitate pentru anunturile si ofertele lor. Vreau sa te ajut sa-ti concepi un anunt de promovare care sa te ajute sa atragi mult mai multe solicitari.

Bursa de Conta abunda de anunturi obisnuite, peste care am sa trec rapid: titlul este de forma institutionala, “Servicii de contabilitate complete”, iar continutul este stereotip  “ contabil autorizat/expert contabil cu experienta xx ani in domeniu…, ofera servicii…”.

Din punct de vedere al marketingului, aceasta aliniere, similitudine si repetitivitate a anunturilor, caracterizate de aceeasi banalitate sterila, nu folosesc nimanui.

Clientii nu gasesc criterii relevante de selectie in titlu sau in anunt, iar contabilii nu atrag atentia asupra lor, nu se diferentiaza de concurenta si nici nu isi selecteaza publicul tinta. Si atunci, cum se face alegerea?

Sa trecem la exemplele mai rasarite, am gasit si m-am oprit la cinci anunturi diferite si le enunt intr-o ordine intamplatoare.

Te rog sa faci un clasament, incepand cu anuntul pe care il consideri a fi cel mai bun, adica are cele mai mari sanse sa atraga atentia, sa convinga, sa genereze cele mai multe solicitari.

Iata anunturile:

i.            Titlu: “Sunteti nemultumit de contabilul dvs.?” Continut: “Societate de contabilitate, expertiza contabila, si servicii conexe, infiintata in 2002 dispune de specialisti cu larga experienta profesionala si calitati umane desavarsite Doriti sa reduceti costurile firmei dvs, externalizand departamentul financiar-contabil si resurse umane? Noi avem solutia!”

 

ii.            Titlu: “VRETI SOLUTII? NOI VA DAM REZOLVAREA!” Continut: “Sc XXX exte membra CECCAR, CAFR, CCFR. Oferim servicii de : AUDIT FINANCIAR, STATUTAR SI INTERN,CONSULTANTA FISCALA, EVIDENTA CONTABILA,RESURSE UMANE,PERSONALIZARE MANUAL DE POLITICI CONTABILE,EVALUARE,EXPERTIZA JUDICIAR”

 

iii.            Titlu: “Folosim legea in avantajul firmei dumneavoastra!” Continut: “Societate comerciala membra CECCAR si CAFR ofera servicii profesionale de contabilitate, salarizare&personal, audit, cenzorat, expertize, inregistrari in scop de TVA, bilanturi lichidare – fiecare client este foarte important pentru noi!”

 

iv.            Titlu: “Lucrati cu noi si scapati de grija contabilitatii!” Continut: “Firma ABCXYZ este o companie membra a CECCAR ce oferă servicii de expertiza contabila,contabilitate si consultanta financiara moderne în concordanta cu normele UE.”

 

v.            Titlu: “PROMOTIE CONTABILITATE 50% REDUCERE TIMP DE 4 LUNI” Continut: “TE scapam de grijile financiar-contabile!!!.Servicii complete de contabilitate, resurse umane, consultanta in afaceri, expertiza contabila, consultanta juridica gratuita, depunere declaratii fiscale si decontT.V.A.”

 

Am intervenit asupra textelor de mai sus doar scotand din anunturi denumirile firmelor care ofera servicii de contabilitate si datele de contact. Acolo unde s-au folosit majuscule, am pastrat textul original, la fel si eventualele erori de scriere si redactare.

Mai exista si o sectiune de detalii pentru fiecare anunt, pe care am omis-o, datorita lungimii textelor descriptive. De cele mai multe ori, erau reluate aceleasi fraze comune, referitoare la gama de servicii oferite.

Analiza unui anunt se poate face eficient, punandu-te in pielea celui care cauta o astfel de oferta: ce nevoi are, ce probleme vrea sa rezolve, ce dorinte vrea sa implineasca?

Criteriile eficientei sint masurabile si indicatorul de baza este numarul de solicitari generate de anunt. Poti testa doua anunturi diferite, pentru a vedea care are mai mult succes.

Un titlu eficient indeplineste patru obiective esentiale:

1.    Atrage atentia (facandu-l pe cititor sa zaboveasca, sa incercuiasca anuntul tau dintr-o serie de anunturi, starnindu-i o reactie);

2.    Selecteaza audienta (determina nivelul de interes al cititorului pentru mesajul tau);

3.    Livreaza un mesaj complet (spune cititorului, pe scurt, despre ce este vorba, care este beneficiul principal, ce oferta irezistibila transmite);

4.   Conduce cititorul spre continutul anuntului (parcurgand detaliile oferite in continuarea titlului si accesand informatiile pe care i le furnizezi, pentru a-l convinge).

Tu ce criterii aplici pentru selectarea anunturilor, atunci cand cauti servicii sau produse de care ai nevoie sau pe care ti le doresti?

Care este ordinea preferintelor tale pentru cele cinci exemple de mai sus?

Care dintre anunturile de mai sus iti place cel mai mult si de ce? L-ai adapta pentru tine?

Data viitoare voi aplica celor cinci anunturi matricea valorilor de marketing profitabil, argumentandu-mi alegerea si explicand criteriile. Te invit la o lectura placuta si utila!