Presupun ca citesti articole dedicate marketingului pentru ca vrei sa vinzi un produs sau un serviciu cu un continut de calitate, cu o substanta sau esenta care rezolva o problema.

Ai mers vreodata in picioare pe o platforma descoperita a unei camionete aflate in miscare? Iti poti imagina o astfel de situatie? Poti vedea un film recent cu o scena ilustrativa pentru senzatii.

Daca vrei sa sari peste continut direct la concluzia acestui articol, care surprinde esenta, vei economisi timp. S-ar putea sa pierzi firul argumentatiei si sa simti un pic de frustrare… insa poti sa derulezi pana la ultimul subtitlu chiar acum.

Cat de mult conteaza CE vinzi?

Uneori, este nevoie sa-ti asumi riscuri, sa te avanti, ca un adolescent, cu o doza de inconstienta, fara puncte de sprijin sau plasa de siguranta.

Este important sa indraznesti. Fiecare a plecat la drum cu avantajele sale. Tu cum le valorifici pe cele pe care le ai? Stii care sint ele?

Unii au bugete de sustinere consistente sau oameni care le acopera spatele. Altii pleaca de la o firma uriasa cu un portofoliu de clienti gata format, care-i urmeaza in noua aventura.

De data aceasta, continutul articolului se adreseaza celor care n-au nici bugete uriase, nici un CV cu multinationale dupa care alearga atat furnizorii, cat si cumparatorii.

Da, orice initiativa presupune aventura, si n-ai nevoie de statistici, ca sa-ti confirme ca doar o mica parte dintre intreprinzatori continua activitatea, la 2-3 ani dupa ce fac primul pas.

Cel mai greu lucru este cel pe care il faci pe cont propriu, fara proptele

Cand reusesti, esti cel mai tare, cel mai bucuros, cel mai demn de a culege roadele.

Oferi o solutie, rezolvi o problema, de preferat, pentru cat mai multi oameni. In general, exista doua variante: vinzi mult si ieftin sau vinzi putin si scump, pentru a fi profitabil.

Ideal ar fi sa vinzi mult si scump – lucru posibil mai ales pentru cei care detin un monopol. Cumparatorii sint extrem de sensibili la pret in ziua de azi si sint foarte schimbatori.

Prin urmare, este foarte usor sa cazi in capcana discounturilor si reducerilor de pret, pentru a vinde: profitul este esential pentru continuitate.

Un articol recent descrie 5 modalitati in care deciziile de cumparare si fidelitatea sint influentate de economia comportamentului.

Care este grupul de care apartii?

Asemeni anilor de liceu, si in marketingul zilelor noastre exista grupuri: vedetele, anonimii, bobocii, timizii, tocilarii, ciudatii, figurantii… si asa mai departe. Unde gasesti valoare, continut de calitate, in care dintre grupuri?

Ce sanse ai ca produsele sau serviciile tale de calitate sa fie remarcate? Ce sanse aveai in liceu pentru a primi aprecierile si recunoasterea celorlalti, pentru a te numara printre favoriti sau preferati?

Cercurile de prietenii si relatii sint incadrate de adulti in categoria de networking. Poti citi si alte articole pe aceasta tema aici si aici.

Intrebarea este, daca in anii liceului era greu sa obtii “viza de intrare” pentru grupul vedetelor, cat de greu este s-o faci ca adult, la evenimente, eventual contra cost?

Cat de mult ti-ar folosi sa ai acces la un grup, cu potential profitabil pentru tine? Cum ar fi sa faci parte din mai multe astfel de grupuri, cu relatii de influenta?

Cat de mult conteaza PE CINE cunosti?

Ei bine, poate ti-ai dat seama deja, aici se afla esenta acestui articol. Atunci cand cunosti pe cine trebuie, totul devine mult mai usor.

Sigur ca este important sa ai ceva valoros de oferit, continut de calitate, solutii practice, produse excelente si servicii unice, pentru a convinge o persoana influenta sa te sustina, sa te recomande persoanelor care au incredere in ceea ce recomanda.

Increderea se castiga greu. Este normal s-o dramuiasca, s-o imparta cu grija, pentru ca, o data pierduta, este aproape imposibil s-o mai recupereze.

Asadar, daca vrei ca o vedeta sa te introduca in cercul ei, trebuie sa meriti. Favorurile se castiga, multi se lupta pentru ele, cu tot felul de argumente, unele dintre ele exagerate, inchipuite, chiar false, de-a dreptul!

Poate ca urmatoarea afirmatie este o exagerare, insa pe cine cunosti s-ar putea sa fie mult mai important decat continutul pe care-l oferi, bugetul pe care-l ai la dispozitie, vechimea intr-o activitate sau beneficiile pe care le oferi.

Fa o lista cu oamenii importanti care te-ar putea recomanda

Acum intelegi mai usor de ce te-am plimbat prin adolescenta anilor de liceu, cu indrazneala pe care o aveai (mai mult sau mai putin) sau o vedeai in jurul tau?

Unii oameni fac ordine dupa fratii lor (mai mari sau mai mici), altii apeleaza la apropiati pentru ajutor, cand le vine randul la astfel de activitati.

Indrazneste sa apelezi la oameni care te-ar putea recomanda, te-ar putea introduce intr-un cerc de relatii, de persoane cu influenta. Te-ar ajuta sa ajungi la un public mult mai mare, mult mai repede.

Poate o astfel de vedeta ti-a fost coleg de liceu, v-ati cunoscut la vreo petrecere sau v-ati nimerit pe locuri vecine la vreo festivitate sau serbare.

Poti incerca la evenimente publice, organizate de o astfel de personalitate sau la care participa, ca invitat. Poti sa-i trimiti un mesaj, poti sa-i oferi o mostra din produsul tau…

Cauta si foloseste compania oamenilor care te pot ajuta

Cum faci asta, cu un buget limitat? Compara costul unui set de pliante sau suma necesara pentru a plati un anunt publicitar cu costul atragerii unei personalitati de partea ta.

Pastreaza-ti decenta, ofera ceva util, fii tu insuti, concis, clar. Recunoaste deschis ca ai nevoie de ajutor si explica de ce il soliciti tocmai de la acea persoana. pe cine cunosti in marketing

Articolul la care ma refeream mai devreme mentioneaza cinci prejudecati cognitive, care influenteaza economia comportamentului.

Una dintre ele este dependenta de influentele sociale. Cu alte cuvinte, oamenii sint profund influentati de comportamentul celorlalti. Liderii de opinie au un rol comercial important si o responsabilitate sociala considerabila.

In incheiere, iata o ultima idee: daca ai ceva cu adevarat valoros, util si benefic de oferit, ar fi pacat sa se iroseasca, sa ramana in anonimat, doar pentru ca-ti lipseste bugetul de promovare, indrazneala de a cere ajutor sau cunostintele de marketing aprofundate.

Poate cunosti pe cineva, care are o cunostinta, cate te poate prezenta cui trebuie. Poate ai nevoie de putin ajutor, de un impuls sau de o parere obiectiva, cineva care sa-ti arate cum au reusit altii sa castige increderea unor lideri de opinie.