Networking înseamnă pătrunderea în reţele profesionale sau sociale, camere de comerţ locale, naţionale sau bilaterale, asociaţii, cluburi de afaceri și presupune o participare activă la viaţa comunităţii. Iar participarea activă contează atunci când are un impact benefic asupra afacerii tale şi asupra comunităţii.

Fie că începi cu cercul de prieteni, fie că te înscrii ca membru într-o asociaţie profesională, contează să convingi şi să câştigi încrederea celor cu care vrei să stabileşti relaţii. Crearea unei reţele de relaţii cere timp şi eforturi dedicate, iar rezultatele vor fi pe măsură. Cu cât dedici mai mult timp şi investeşti mai mult, cu atât mai repede vei obţine rezultate şi cu atât mai bune vor fi aceste rezultate. Participă activ la activităţile comunităţii, fiind mai vizibil şi încheind mai multe contracte decât cei care nu sunt prezenţi.

Am auzit, în timp, denumiri diferite pentru cei care fac parte dintr-o astfel de reţea de afaceri şi care generează vânzări: reprezentanţi, agenţi, afiliaţi, intermediari, comisionari, etc. Iar participarea activă, construind cât mai multe relaţii, cu asociaţii diferite ale oamenilor de afaceri, trece dincolo de rezultatele directe concretizate în creşterea vânzărilor. Poţi fi mereu conectat la ultimele evoluţii din domeniul tău de activitate. Mai mult, poţi afla despre inovaţii din alte domenii pe care să le adaptezi pentru propria ta afacere. Vei afla ultimele noutăţi, pe care să le poţi aplica, înaintea celor care sunt în afara comunităţilor în care tu eşti membru activ.

Posibilităţile şi metodele de networking sunt foarte vaste. Mult mai multe decât ai putea crede. Unele situaţii apar în cadrul unor evenimente sau grupuri organizate, iar alte oportunităţi apar ad-hoc, fără pregătire prealabilă. Poţi întâlni astfel de situaţii la conferinţe şi seminarii – pauzele de cafea sunt un prilej foarte bun de a cunoaşte alţi oameni şi de a împărtăşi experienţe benefice. Expoziţiile şi târgurile aduc laolaltă foarte multe firme, cu stiluri diferite de afaceri. Forumurile, inclusiv cele online, sunt surse excelente pentru stabilirea unor relaţii puternice şi rezistente în timp, micşorând distanţele în timp şi în spaţiu.

Majoritatea oamenilor de afaceri pleacă des în călătorii de afaceri. Astfel, se pot afla în situaţii propice pentru stabilirea unor relaţii de afaceri în avion, în tren, pe vapor sau în aşteptarea unei legături de transport.

Astfel de ocazii pot să apară chiar şi în timpul liber, în cluburi, pe plajă, la concerte sau festivaluri, la evenimente sportive şi aşa mai departe.

Crearea unor reţele de relaţii de afaceri presupune o abordare asemănătoare cu managementul unui proiect de sine stătător. E de preferat să ştii ce vrei, să îţi defineşti obiectivele şi grupurile ideale, înainte de a trece la fapte. Şi mai contează să rămâi deschis la oportunităţi neplanificate de a te alătura unor grupuri de afaceri. Păstrează-ţi integritatea, asigură-ţi echilibrul în viaţă, nu numai în afaceri. Fii pasionat, entuziast, pozitiv şi aplică instrumentele unui marketing profitabil!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+