Am evitat să mă refer la metodele de marketing profitabil din viitor, preferând gustul iute al prezentului. De această dată preiau parțial un articol al lui Todd Harrison despre viitor, tocmai pentru că… este deja prezent printre noi. Poate mai vizibil în America, însă cu siguranță prezent și în România, mediul digital cucerește tot mai mult spațiu și timp în viața de zi cu zi a fiecăruia.

Preiau mai ales câteva idei care au legătură directă cu instrumentele de marketing profitabil și pentru că, independent sau nu de forumurile și conferințele deja derulate în America și în curs de derulare la noi, tot mai mulți specialiști de marketing acordă atenție sporită evoluției și prezenței digitale a oricărei afaceri.

De ce? Simplu: interacțiunea în mediul social digital este în creștere cu 52%, în timp ce, de exemplu, căutările online sunt la același nivel (+1%).

  • A venit timpul să acorzi mai multă atenție comunicațiilor mobile. Probabil un țânc de doi ani nu va afla niciodată ce înseamnă un PC, pentru el computer va însemna un smartphone și un iPad;
  • Strategiile din Silicon Valley își mută centrul de greutate de la ”pagini” la ”oameni și comportamente sociale”, conectând și stabilind relații pentru comunități cu trăsături sau interese comune, deschizând căi virtuale de interacțiune rapidă (instantanee);
  • Mediul social este relevant pentru orice afacere, pentru că oamenii – clienții tăi – vorbesc între ei, comunică, împărtășesc opinii și experiențe, iar comunitatea capătă tot mai multă putere și are tot mai multă influență;
  • Vor avea succes cei care își concentrează eforturile de marketing profitabil asupra punctului de intenție comercială, definit ca intersecția dintre identitate și relație;
  • Creșterea va avea la bază viziunea, inovația și implementarea iar relația dintre firme și clienți va fi clădită pe fundamentele unei gândiri și planificări pe termen lung, pe loialitate și autenticitate, prin intermediul unor interacțiuni scurte și dese.

mediul digital si metodele de marketing profitabil

Așadar, chiar dacă există, totuși, o limită fizică și logică a interacțiunilor sociale în general și în mediul electronic în special, este important să ai în vedere creșterea exponențială a gradului de relaționare și dispoziția pentru socializare a clienților tăi. De ce? Pentru a fi prezent acolo unde sunt prezenți aceștia. Pentru a-ți împlini misiunea de a-i ajuta. Pentru a comunica acolo unde sunt ei, astfel încât ceea ce ai de spus să producă ecou.

Mai mult: să producă un ecou benefic lor și ție – adică afacerii tale. Suntem mai mobili și mai sociali – gândește-te la metodele de marketing profitabil potrivite prezentului.