Cât pierde cineva care învață din greșeli? Depinde de cât timp durează căutarea soluțiilor și reparațiile. Depinde de receptivitatea față de soluțiile propuse și implementarea lor până la capăt, așa cum au fost ele propuse, fără modificări inspirate de Baba Cloanța, radio-șanț și alte surse oculte de informații, testate pe pielea altuia. Cine dă o dată cu capul de pragul de sus, se presupune că învață lecția. Și, totuși…

Planificarea unei campanii de promovare presupune atenție la detalii, studii, fie și minimale, asupra impactului, estimări, urmărirea derulării și evoluției campaniei de promovare, măsurarea rezultatelor, ajustarea din mers a parametrilor de funcționare și multe altele. Dincolo de enumerarea acestor activități, care pare simplă, o mulțime de detalii pot afecta dramatic rezultatele finale și atingerea obiectivelor.

Costurile contează foarte mult. Ce sacrificii apar, atunci când te preocupă exclusiv costurile? Poți cumpăra bilete de avion la cel mai mic preț… cu condiția să faci trei escale, iar timpul dintre plecare și sosire să se dilate direct proporțional cu reducerea obținută. Poți organiza ieftin un eveniment pentru un client, asumându-ți riscul ca fețele de mese să aibă găuri, pete și culori diferite, iar meniul să fie parțial cald, parțial proaspăt și parțial descifrabil. Poți trata furnizorii ca pe sclavi, asumându-ți riscul ca următoarea livrare să vină cu lipsuri.

În orice relație, echilibrul dintre beneficii și riscuri, distribuirea acestora, fie este acceptat, fie se impune de la sine, mai devreme sau mai târziu. Partea care folosește forța, poziția dominantă, pentru a atrage beneficii necuvenite sau pentru a pasa majoritatea riscurilor, va plăti, în cele din urmă, această aroganță. Zeci de firme celebre, uriașe, aparent indestructibile, s-au prăbușit cu zgomot în toată lumea, practicând tactici abuzive.

Goana după imagine are o relevanță explicată de reacția publicului: se identifică, o adoptă, o perpetuează sau o resping, o transformă în subiect de bancuri și o tratează cu sancțiuni comerciale, materializate în reducerea volumului, valorii sau ambilor indicatori de profitabilitate? Revenirea după greșeli este posibilă? Iată pilonii de rezistență, descriși aici.

Deși a primit cele mai bune recomandări, acest client a ales să le ignore. Fie a fost sfătuit greșit, fie a crezut că ulciorul va mai merge la apă, înainte să crape, pagubele se întind pe mai mulți ani. Principala preocupare este acum optimizarea costurilor cu acoperirea daunelor, pentru că daunele există și au ajuns să fie inevitabile. Apar costuri directe și indirecte, propagate pe orizontală, spre parteneri onești, lipsiți de o minimă informare, motiv pentru care măsurile de precauție au părut suficiente. Cazul se află în derulare.

Orice identitate nouă, cere timp pentru a fi asumată. Orice schimbare, făcută fără atenția cuvenită, este imprevizibilă. De aceea, este nevoie de studii de impact, de analize temeinice de marketing, de cifre, de planificare, de experți autentici, capabili să-și asume obiective măsurabile, gata să răspundă pentru afirmațiile și strategiile lor, propunând soluții de care depinde însuși propriul lor succes. Să plătească pentru greșeli. Altfel, totul este în van…

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+