Cand integritatea face parte intrinseca din marketing, societatea are de castigat. Oamenii valorosi de marketing isi dau seama ca mai degraba conteaza oamenii, decat produsele sau serviciile oferite. Studiile demonstreaza ca motivul primordial pentru care cei mai multi oameni cumpara este legat nu de dorinta de a trai mai bine, ci pentru ca vor o viata traita bine. Asa, si oamenii de marketing dorm mai bine.

Oamenii isi doresc sa fie buni, fundamental. Un articol recent al celor de la Marketing Sherpa te poate pune pe ganduri. Il poti gasi aici, in engleza. Etica este la indemana oricui. Oamenii pot influentati in bine sau in rau. O cercetare asupra campaniilor de succes de-a lungul a 30 de ani si peste 1,400 de studii de caz a descoperit ca marketingul emotional care scoate ce-i mai bun din oameni, are mai mult succes decat campaniile de suprafata, bazate pe dorinte materialiste.

Integritatea si realitatea

Concentrarea asupra motivatiilor de nivel superior pentru fundamentarea deciziilor de cumparare a reprezentat coloana vertebrala a campaniilor de comunicare concepute si lansate de John Lewis, un lant de magazine dedicat produselor de calitate superioara.

Cumparatorilor le pasa de cum se comporta reprezentantii marcilor pe care le urmaresc. Ei sint adevaratii eroi anonimi ai povestilor unor realizari deosebite – fie ca este vorba de proiecte de infrastructura realizate, fie de interventii in situatii care au necesitat mobilizare generala, in situatii de criza sau in ocazii festive, de sarbatori, bucurii si chiar miracole. Clipurile video pot smulge cateva zambete, emotii… si chiar lacrimi.

O multime de resurse pentru astfel de campanii pot fi preluate de aici, gratuit. Ele sint furnizate de Marketing Sherpa, cu experti calificati si experimentati, care ofera solutii diverse si actuale pentru generarea de solicitari pentru produsele sau serviciile tale. Beneficiile au fost obtinute si puse la dispozitia ta printr-o serie de parteneriate si analize realizate impreuna cu organizatii B2B si B2C. Foarte multe exemple practice pot face diferenta, servind ca referinta.

O alta resursa plina de bogatie este colectia publicata si distribuita de Jay Abraham. Integritatea este esentiala si in acest caz. Cea mai recenta resursa este un interviu video de doua ore cu Subir Chowdhury, care a scris 15 carti de referinta in Six Sigma, recunoscut ca autoritate in domeniu, cu abordari originale, generatoare de venituri de miliarde de dolari, stiintifice, identificabile, masurabile, cuantificabile. Opiniile pot fi regasite aici, referindu-se la procese, leadership si initiative profitabile.

Realitatea apartine celor care reusesc sa faca schimbari profunde, care rezista in timp, cladite solid, sustinute temeinic, bazate pe date si informatii generatoare de descoperiri si schimbari fundamentale. Integritatea castiga si convinge pe termen lung. Tu ce cale alegi?