Marketingul mobil cunoaste un avant greu de prevazut acum 20 de ani. Da, in 3 decembrie s-au implinit 20 de ani de la trimiterea primului SMS, inventie a finlandezului Matti Makkonen. Prima utilizare a SMS-ului a fost pe post de notificare gratuita pentru mesaje din casuta vocala.

Acum, cele peste 6 miliarde de telefoane mobile activate au acces la SMS si aduc firmelor de telefonie mobila incasari de peste 60 de miliarde de Euro anual, prin cele peste 200,000 de mesaje-text trimise in fiecare secunda. In 1995, la trei ani dupa aparitia lor, mesajele text erau transmise, in medie, cam o data la 10 saptamani. Dupa 20 de ani, un SMS continua sa se incadreze in 160 de caractere (Twitter ofera 140).

Studiile recente arata ca 82% dintre marketeri folosesc o forma de marketing mobil, 71% dintre ei si-au marit bugetele aferente in 2012 cu peste 20%, in medie, fata de 2011, iar 51% spun ca astfel de metode au avut un randament mai bun decat programele de marketing traditional, fata de 15%, care spun ca randamentul a fost mai slab. Statistici si informatii suplimentare poti gasi pe pagina MMA.

Alaturi de SMS, o pondere tot mai mare ocupa MMS-urile, cu imagini si video in continut, mesajele transmise prin servere de email si platforme de telefonie mobila, optimizarea paginilor de Internet pentru browserele specifice terminalelor mobile si aplicatiile dedicate smartphone-urilor.

Principala conditie este abonarea detinatorilor de celulare sau acceptarea expresa a inscrierii intr-o baza de date, pentru a genera un randament considerabil al marketingului mobil.

Marketingul mobil poate fi imbinat eficient cu alte strategii traditionale, dedicate cladirii unei baze de date vaste, cu criterii specifice publicului tinta vizat, pentru a conta pe rate de raspuns ridicate, pentru a castiga si mentine fidelitatea membrilor grupului de clienti, avand in vedere ca rata de raspuns pentru SMS-uri este mai mare decat in cazul emailurilor si reactia este imediata.

Diversitatea tipurilor de mesaje transmise prin marketing mobil depinde fundamental de domeniul de activitate si de relatia dintre emitatori si publicul lor. Conteaza enorm si faptul ca prin marketing mobil se poate genera o conexiune interactiva, care sta la baza comunicarii in ambele sensuri.

Atentie la urmatoarele lucruri:

–       Este important ca mesajul de marketing sa fie clar, specific si adresat publicului tinta adecvat;

–       Transmiterea beneficiului face diferenta intre succes si esec;

–       Randamentul marketingului mobil se masoara si permite ajustari in timp real, fiind influentat si de structura campaniilor de comunicare;

–       Este relativ ieftin, are un potential de crestere urias, avand in vedere cresterea constanta a numarului de utilizatori si a complexitatii functiilor utilizate (prin adaugarea unor functii de socializare si chiar comert mobil).

Asadar, recapituland, marketingul mobil se face in principal prin SMS, MMS, email pe mobil, aplicatii si optimizarea paginii de Internet pentru browserele mobile, cu o crestere importanta pentru ultimele trei ca pondere, avand in vedere ca, din numarul total de utilizatori, 39% deja utilizeaza un smartphone.

Marketingul mobil cere mai mult decat simplul acces la tehnologie. Are nevoie de strategii, de servicii si de instrumente excelente de executie. Cu alte cuvinte, elementele marketingului mobil se incadreaza intr-un sistem de marketing profitabil, alaturi de componente traditionale, atunci cand stii in ce fel sa le aplici. Asigura-te ca apelezi la ajutorul celor care stiu sa te ghideze spre succes.