Despre marketing mobil se scrie cu frecvența cu care se tastează mesajele pe ecranul telefoanelor inteligente. O analiză extrem de utilă publicată de Săptămâna Financiară aici este o ocazie excelentă pentru o corelație cu informațiile despre sumele investite în marketing de companiile de comunicații mobile.

Astfel de informații apar deocamdată pentru anul 2014 și au fost redate în rezumat aici. Importanța lor reiese din pozițiile ocupate în clasamentul încasărilor și al profiturilor realizate de actorii de pe această piață. Mai mult, anumite corelații pot fi folosite pentru ajustarea investițiilor tale în marketing mobil pe baza unor indicatori extrași din analiza publicată de Săptămâna Financiară.

Bugetul de marketing mobil ar trebui să crească, având în vedere multitudinea de variante de utilizare – SMS, social media, jocuri și aplicații mobile și multe alte utilizări. Toate reprezintă oportunități de promovare excelente, cu precizie și impact de cea mai bună calitate.

Iată trei exemple de indicatori pentru investițiile tale în marketing mobil:

#1. Randamentul investiției – compară cota de piață și evoluția cu situația concurenților principali. Compară suma investită în promovare cu veniturile realizate din activitatea principală și cu profitul realizat. Compară venitul mediu pentru fiecare client cu suma netă investită în promovare pentru fiecare client.

#2. Eficiența personalului – acest indicator interesant îți arată cât de bine valorifici resursele umane de care dispui. Pe de o parte, vezi ce venit încasezi pentru fiecare angajat, pe de altă parte vezi ce sumă unitară aloci promovării, împărțind bugetul de marketing la numărul de angajați.

#3. Costurile de operare – orice investiție presupune surse de proveniență, care pot avea eficiențe diferite. De exemplu, în anumite perioade și pentru anumite operațiuni, pot fi mai eficiente resursele proprii. Pe de altă parte, în funcție de activele disponibile, în anumite ocazii poate fi mai avantajos să apelezi la surse externe, având costuri de operare mai mici,

Astfel de exemple de indicatori utili poți găsi destul de ușor, însă mai rar poți găsi analize cu detalii care să-ți permită o înțelegere mai profundă a relevanței și importanței lor. Piața comunicațiilor mobile este suficient de mare pentru a-ți oferi ocazia să aprofundezi informațiile de mai sus.

Strategiile de marketing mobil vor lua amploare, iar investițiile vor crește spectaculos. Fiecare companie va căuta să-și atragă partea leului din bugetele de marketing mobil. Acest lucru te va avantaja, pentru că oferta concurențială va veni cu inovații și facilități variate.

Pentru a alege corect dintre atâtea opțiuni promovate de companiile de comunicații mobile prin publicitate Tv, radio, online, în presa scrisă, pe panouri și alte mijloace, vei avea nevoie de indicatorii de eficiență pomeniți mai devreme. Utilizarea lor corectă este vitală. Dacă ai nevoie de ajutor în acest sens, este suficient să-l ceri!