În sfârșit, m-am hotărât să scriu despre marketing profitabil… pentru weekend. Mă întorc la copilărie, în complexul de agrement  Mureșul, din Târgu Mureș, căruia toți i-am spus dintotdeauna ”Weekend”.

Sunt multe lucruri plăcute de povestit, plimbările cu barca, fie ea cu vâsle sau pedale,  tenis de masă, fotbal, volei și, neapărat, bazinele de înot.

Serile – sau pauzele de masă – erau ocupate la mesele zecilor de terase îmbietoare, cu muzică și vorbă lungă, alături de prieteni.

Odinioară, complexul de agrement avea și un traseu distractiv de minigolf…

Ce mi-a plăcut și îmi place și acum cel mai mult este felul în care arată întreg complexul – cu iarbă proaspătă, îngrijită cu atenție și extraordinar de curat, atât pe alei, cât și în spațiile verzi. Ah, să nu uit, mai există și acum pista de karting!

Legătura cu marketingul profitabil vine acum: toți avem nevoie de relaxare, de perioade de încărcare a bateriilor, zile pe care să le dedicăm refacerii, micilor bucurii și plăceri. Plimbările sau pur și simplu ieșirile la iarbă verde te ajută să-ți limpezești gândurile, fără presiunea termenelor limită, departe de zgomotul orașului și distragerile inerente agitației. Așa cum noaptea e un sfetnic bun, în momentele de relaxare îți vin cele mai bune idei, fără să faci vreun efort în acest sens.

Apoi, un alt lucru important este să te lași în voia simțurilor, să descoperi lucruri noi în ceea ce te înconjoară – și în cei care te înconjoară. Deseori, vei avea surprize plăcute. Vei avea mai multă inspirație. Îți vor veni idei, inspirate de ceea ce descoperi în momentele și locurile de relaxare și divertisment.

În fine, chiar și în astfel de locuri, poți urmări ce fac alții, din punct de vedere al unui marketing profitabil. Poți observa felul în care își aplică strategiile cei de la terasele la care mănânci, stai la povești cu prietenii la un suc sau o bere. Poți studia ofertele, afișele, sloganurile lor publicitare, inclusiv ale vânzătorilor ambulanți de înghețată și vată de zahăr. Uneori, chiar și cele mai simple imagini sau sunete, incluse în astfel de mesaje, pot să-ți trezească simțurile, stârnind o reacție – ce poți face la fel, ce poți adapta pentru tine, astfel încât să-ți crești profiturile?

Am să închei cu o imagine la temă, care mi-a plăcut foarte mult. Am preluat-o de pe blogul unui profesionist, de aici  și surprinde relaxarea în grădinile Luxemburg din Paris, loc care m-a fermecat prin atmosferă, inspirându-mi idei de marketing profitabil.