62,4% dintre firmele mici și mijlocii nu știu dacă marketingul lor funcționează

Principala direcție în care investesc este propriul website. Prăpastia dintre intenții și abilitatea de a le duce la îndeplinire este elocventă.

Principalul obiectiv declarat este creșterea vânzărilor, conform unui studiu. Principala provocare este a înțelege „ce funcționează”. 46,8% dintre patroni se ocupă personal de marketing, 23,5% au o persoană sau mai multe dedicate acestor activități, 6% dintre firme plătesc o agenție sau un consultant extern.

Cu siguranță, nimeni nu se poate plânge de lipsa de specialiști în vânzări și consultanți care să ofere soluții pentru problemele specifice pentru marketingul firmelor mici și mijlocii si pentru nevoile lor de promovare.

Pentru acești furnizori externi, provocarea este câștigarea încrederii întreprinzătorilor și demonstrarea valorii contribuției lor la creșterea vânzărilor și succesul afacerilor pe care le ajută.

Cum se poate face acest lucru?

Oamenii de afaceri par să folosească o serie de criterii subiective greu de explicat, atunci când aleg să lucreze cu un furnizor extern. Mai puțin de 20% dintre întreprinzători au încredere în colaboratorii lor SEO și PPC.

Un criteriu obiectiv și ușor de aplicat este cel al rezultatelor livrate: dacă furnizorul garantează, sub orice formă, îndeplinirea obiectivelor măsurabile, alegerea este mult simplificată. În plus, orice recomandări sau confirmări sociale ale furnizorului reprezintă tot atâtea argumente favorabile.

Deseori, din păcate, alegerea este determinată de prețul cât mai mic al prestației. Cu siguranță, un preț derizoriu poate fi justificat doar cu sacrificii privind calitatea sau rapiditatea cu care se livrează serviciile contractate. Excelent, ieftin și rapid nu există.

Întreprinzătorii care se ocupă personal de promovarea propriei afaceri sacrifică timp prețios, ocupat cu marketingul, pe care l-ar putea folosi mult mai eficient, făcând lucrurile la care se pricep cel mai bine – negocierea unor contracte noi, dezvoltarea relațiilor cu furnizorii, dotarea afacerii cu mijloace tehnice și tehnologii îmbunătățite, eficientizarea fluxurilor de capital, etc.

În plus, marketingul ar trebui să fie o activitate permanentă, pe care însă unii întreprinzători o înghesuie în grabă în pauzele pe care le fac între alte activități curente, întrerupându-le. Eficiența marketingului este direct influențată de nivelul cunoștințelor disponibile și de timpul alocat. În grabă nu se construiește nimic temeinic.

Mulți oameni cu inițiativă în domenii diverse, originali atunci când vine vorba de produsele sau serviciile pe care le oferă, decid brusc, atunci când vine timpul să se promoveze, că soluția cea mai bună este să renunțe la originalitate, la caracterul personal inedit și să copieze ceea ce văd la alții, fără să știe dacă elementele pe care decid să le copieze au sau nu succes.

Fiecare leu investit în promovare este cu atât mai important, cu cât bugetul este oricum atent drămuit. O campanie costitisoare și ineficientă poate duce la faliment, la fel de bine cum o campanie inteligentă, cu bani puțini, poate genera câștiguri spectaculoase.

În cel mai rău caz, este necesar să știi măcar dacă marketingul tău funcționează – fie că-l aplici personal în afacerea ta, fie că apelezi la profesioniști externi. Dintr-un foc, te vei poziționa în treimea superioară a clasamentului afacerilor, deasupra celor care habar n-au pe ce dau banii.