Ne place sau nu, promovarea și alte metode de marketing profitabil sunt folosite și în politică. Instrumentele folosite în campania electorală pot fi folosite ca exemplu de micii întreprinzători – evident, adaptate pentru propria activitate.

De exemplu, promovarea prin corespondență directă funcționează. Oricât de mult ar apărea la televiziuni, în emisiuni radio, ziare tipărite și pe Internet, majoritatea politicienilor folosesc și campanii prin corespondență directă.

Iată câteva motive pentru a te promova prin cărți poștale:

1. Au impact ridicat pentru că se adresează direct persoanei vizate. Fiindcă plicul lipsește, dispare un obstacol iar mesajul este mult mai ușor de citit imediat. Cartea poștală este aproape imposibil de aruncat fără a vedea mesajul.

2. Costă puțin. De regulă, costă chiar mai puțin decât scrisorile obișnuite. În tiraje mari, cărțile poștale devin și mai ieftine.

3. Se pot utiliza foarte simplu. Singura activitate mai dificilă este aplicarea timbrelor, însă există servicii specializate și pentru așa ceva. În rest, se expediază așa cum sunt, fără plicuri de lipit, inscripționat, cartat și așa mai departe.

4. Pentru că se expediază prin poștă, ai ocazia să îți actualizezi și baza de date folosită: cărțile poștale care nu își ating ținta sunt returnate expeditorului, astfel că poți înlocui adresele greșite.

Ține minte, regula generală pentru corespondența directă este 60-30-10:

60% din succesul campaniei de cărți poștale depinde de acuratețea bazei de date;

30% contează oferta, și

10% contează designul.

Randamentul campaniei va fi cu atât mai mare cu cât aplici mai atent următoarele reguli:

1. Fii scurt și la obiect. Folosește cartea poștală numai pentru a atrage solicitări. Poți da explicații și detalii după ce ai stârnit interesul și ai fost contactat.

2. Cea mai importantă parte a cărții poștale este titlul. Este factorul care decide în cea mai mare măsură succesul ofertei. Folosește un stil editorial, cu o solicitare clară de a trece la acțiune (”Sună acum la…” sau ”Intră acum pe www.”). Dacă folosești fotografii, alege o carte poștală în 4 culori. Altminteri, poți economisi cheltuieli de tipar.

3. Pentru a genera interes, creează un mesaj personal, adresat direct persoanei vizate. Vorbește-i despre ce are de câștigat dând curs ofertei tale.

4. Pentru a măsura succesul campaniei, direcționează solicitările spre un mijloc unic de înregistrare. Cu alte cuvinte, alocă un număr de telefon dedicat exclusiv acestui mijloc de promovare, generează o adresă de Internet sau un minisite dedicat exclusiv acestei campanii, folosește coduri unice sau mijloace de identificare specifice.

marketing profitabil prin carti postale

Campaniile prin corespondență directă și în special promovarea prin cărți poștale pot avea o eficiență deosebit de mare, mai ales pentru afacerile care se adresează unui public dintr-o arie geografică restrânsă. Iar dacă e vorba despre o afacere mică, de familie, poate fi chiar cel mai eficient mijloc de marketing profitabil.