Acest blog distribuie idei cu o valoare stabilită de tine. Tot de distribuție se ocupă și multe dintre firmele de succes din top 100 al companiilor românești. Iată clasamentul și câteva detalii, așa cum au fost publicate aici de Ziarul Financiar.

Valoarea ideilor este perisabilă rapid.  Colecția de resurse de strategii, instrumente și exemple practice, pe care să le folosești la nevoie, îți stă la dispoziție permanent, însă ideal este să le aplici înainte ca ele să expire, fiind înlocuită de noutăți și inovații sau este folosită atât de des, încât devine banală.

Motiv pentru care, dacă informația devine inoportună pentru tine, poți măcar s-o distribui cunoscuților tăi, pentru care este de valoare. Iată ce produse și servicii de valoare distribuie în principal firmele din topul menționat mai devreme:

  • bricolaj
  • energie (electricitate)
  • telecom
  • electronice
  • produse alimentare
  • corespondență

Alte domenii de activitate cu succes și profitabilitate în creștere sînt reprezentate de companii românești de divertisment, transport de persoane și, mai ales, IT. Acestora li se adaugă firmele producătoare de utilaje și echipamente, de construcții și materiale, de mobilă și produse finisate din lemn și metale.

Fiecare dintre exemplele de mai sus reprezintă câte o soluție pentru o problemă sau pentru o nevoie de bază: nevoia de adăpost/securitate, nevoia de hrană/combustibil sau de comunicare.  Fiecare soluție are propria valoare. Tu ce valoare distribui? Ce nevoie împlinești? Ce problemă rezolvi?

Articolele publicate aici navighează printre soluții din domenii diferite, pentru probleme de categorii variate. Și aici, există două alternative – o distribuție mai bună pentru un volum de informații dat sau un volum de informații mai mare, cu o distribuție dată.

Ideal ar fi ca ambele să meargă în plin – să crească atât cantitatea informației actuale, cât și aria de distribuție.

De asemenea, un alt factor este viteza – atât aceea cu care apare informația nouă, cât și cea cu care circulă/se distribuie această informație pe o arie extinsă. La acest lucru contribuie tehnologia – mai precis, comunicațiile (în special online).

Comunicarea contribuie la construirea unor relații, la stabilirea unor legături bazate pe încredere, la schimburi de informații utile, relevante, de real ajutor, care chiar contează pentru oameni, chiar fac diferența. Comunicațiile pornesc conversații, generează răspunsuri multiple la întrebări esențiale, determinând sau măcar influențând decizii.

Poți să distribui valoare în multe feluri

Oferă soluții pentru clienții tăi. Folosește cei 9 piloni ai afacerii și găsește-ți un ax central, în jurul căruia să poți pivota, astfel încât să poți menține o perspectivă de 360° a mediului în care îți desfășori activitatea.

Este vital să fii la curent cu cele mai noi informații. Altfel, mediocritatea este o cale riscantă, deși pare sigură. În timp ce ai impresia că eviți riscurile, concurenții care adoptă noutatea vor crește, mușcând din felia ta de tort, răpindu-ți clienții, unul după altul. Cei care riscă prea mult dau faliment, datorită exceselor. Cei care nu riscă deloc pierd, fiindcă riscul este o chestiune de calcul, pe care alții îl învață mai bine.

Unii adoptă timpuriu metode noi și strategii alternative. Alții lansează produse noi, adaptate nevoilor și evoluției dorințelor clienților. Tu poți alege dintre oportunitățile pe care le întâlnești – lipsa unei alegeri este cea mai mare greșeală. Dezvoltă-ți abilitatea de a recunoaște oportunitățile reale!

1. Alege ce valoare distribui către clienții tăi, dintre cele în care succesul este confirmat de top 100 de mai sus, dintre cele complementare acestora sau dintr-o piață-nișă în care ai specializare;

2. Dezvoltă-ți abilitățile de a anticipa nevoi viitoare ale clienților, tendințe pe care să le valorifici, inclusiv prin inițiativa de a concepe oportunități inovatoare;

3. Informează-te permanent asupra noutăților, filtrează eficient datele utile de cele care reprezintă doar „zgomot de fond”, adaptează-le și pune-le în aplicare, fără întârziere.

Privește în viitor, anticipează, croiește-l pentru tine, generează noutate, oferă soluții pentru nișe valorificate insuficient sau cu potențial vizibil de creștere rapidă, în viitorul apropiat. Pregătește-te, promovează-te, comunică.