Idei poti avea toata ziua si planuri poti face si desface mereu, insa cand le testezi, cand actionezi, cand le pui in aplicare?

Unele experimente ajung la concluzii surprinzatoare, tocmai pentru ca sint lasate sa evolueze liber spre deznodamant.

Ce crezi tu ca influenteaza lipsa de inhibitie (sau un grad mult scazut de inhibitie) pe Internet, pentru unii oameni care, in alte medii de comunicare, s-ar abtine de la comentarii?

Ai fi surprins sa afli ca factorul de influenta principal este altul decat anonimatul. Folosindu-si identitatile reale, oamenii isi exprima pe Internet opiniile mult mai categoric si mult mai des, decat o fac prin viu grai sau in mediile traditionale de comunicare.

Tu ce zici?

Cum influenteaza acest comportament al consumatorului deciziile de cumparare? Ca sa-ti fie mai usor, ai putea sa faci o corelatie intre aceasta “indrazneala” pe Internet si serviciile de relatii cu clientii ale diverselor firme.

Uite aici un articol despre 4 astfel de situatii din Romania, relatate pentru un jurnal online, de limba engleza. Despre relatii cu clientii mai poti citi si aici. La acestea, se pot adauga si alte exemple, cum sint cele de mai jos:

Unul dintre cele mai mari magazine online din lume a ratacit o comanda, facuta (si platita) tocmai in 1 noiembrie, cu termen de livrare taman in 13 decembrie.

Termenul a expirat si, la un email distanta, dupa doua zile magazinul a raspuns cu scuzele de rigoare (stoc epuizat), returnand integral banii.

De regula, dupa orice comanda, magazinul revine si cu un mesaj in care solicita impresiile cumparatorului si eventualele sugestii pentru imbunatatiri.

Tu ce crezi?

Unul dintre cele mai mare magazine online din Romania are o abordare diferita (oare, cei de acolo isi dau seama, sau merge si asa?).

Numerele de telefon de contact de pe pagina de Internet a magazinului fie NU pot fi apelate (asa zice reteaua de telefonie) fie, daca ajungi sa confirmi robotului apasand tasta 1 ca vrei asistenta, auzi o melodie faina si mesajul ca… toti operatorii sint ocupati (si ce important este apelul tau pentru ei… vezi sa nu!).

Probabil au prea multi clienti (mai ales in luna cadourilor) si ar fi cazul sa le usurezi sarcina, cumparand din alta parte… sau poate ar putea sa angajeze mai multi oameni pentru relatii cu clientii, sa foloseasca mai multe linii telefonice…

In schimb, frecventa lor de trimitere a buletinelor informative este zilnica, demna de o cauza mai buna, tocmai ziceau ca “Mosul garanteaza…”

Tu ce zici?

Am facut o comanda online (adevarat, suma relativ mica, sub 100 de lei, derizorie pentru ei) si dupa 7 zile n-am nici o veste, nici macar despre o eventuala data viitoare de livrare.

Mesajul trimis prin email la adresa indicata de ei a ramas fara raspuns, cel putin 48 de ore, implinite cand scriu, desi am indicat numarul comenzii si am urmat instructiunile lor. Telefonic, am renuntat dupa 10 minute de asteptare.

Sint curios unde duce abuzul de asocieri cu Mos Craciun in mesajele publicitare. Cum ramane cu diferentierea? Daca toata lumea se asociaza cu Mos Craciun, cine are de castigat, discountul?

Uite, este bine stiut ca la Viena, Concertul de Anul Nou este urmarit de foarta multa lume la televizor, iar prezenta in sala se asigura pe baza tragerii la sorti a castigatorilor dintre miile si zecile de mii de oameni doritori, care se inscriu.

Prin urmare, nu-i asa ca Bucurestiul (poate si alte orase) sint invadate de concerte “Viena Clasic”, “Viena Orchestra”, “Craciun Vienez” cu tot felul de artisti care au legaturi cu Viena cum are orice turist care a vazut o fotografie cu Dunarea…

Generatia Ricchi e Poveri stie ca acestia vin sa concerteze din nou in Romania? Un detaliu: pe afisele lor scrie “Best Off”, ceea ce inseamna ca s-a terminat ce era mai bun

Pacat, hartia este de buna calitate, fotografia este cat de poate de … prezentabila, era mai bine daca titlul ar fi fost “Best Of” sau direct in italiana…

Tu ce crezi?

Uite si lucruri mai marunte: vrei sa cumperi o pijama masura 52 si vanzatoarea iti spune ca s-au terminat, sint cele mai vandute.

Elementar, draga Watson: tine o evidenta a marfurilor celor mai vandute si aprovizioneaza-te ca atare, altfel pierzi bani!

Degeaba ai rafturile si vitrinele pline cu marfa care aduna praful, iar marfa cea mai cautata lipseste… chiar zile si saptamani la rand!

Magazinul de cartier epuizeaza rapid stocul de apa minerala plata preferata… cat de greu sa fie sa-si faca stocuri mai mari, din moment ce exista cerere suficienta?

S-ar putea ca, intrand in magazin sa cumperi apa, sa-ti atraga atentia o jucarie sau un produs nou, ori ceva care era pe lista si-ti scapase din memorie.

Insa, daca apa cautata lipseste si esti nevoit sa mergi in alt magazin, vei lasa acolo banii pe care i-ar fi putut incasa magazinul in care ai intrat initial…

Mai mult, daca se intampla de cateva ori la rand, s-ar putea chiar sa intri direct in magazinul al doilea, crescandu-ti sansele sa gasesti din prima ceea ce cauti… iar patronul primului magazin risca sa inchida obloanele, dand vina pe criza sau pe vremea friguroasa…

Tu ce zici?

Iti dai seama acum cat de mult conteaza cele mai mici detalii? Iti dai seama cat de mare este puterea din mainile tale, atat ca vanzator, cat si ca un zelos cumparator, care isi exprima opiniile mai degraba pe Internet, in mediu virtual, decat verbal, in mediul fizic, de zi cu zi?