În stilul ofertelor două într-unul, azi poți citi despre tendințe și obiceiuri de marketing și conținut în B2B, cu informații preluate de la Veronica Maria Jarski și Ayaz Nanji.

Dacă-ți place să revii pe acest blog, poți îndrăzni să ceri sprijin, pentru a concepe mesaje cu impact, campanii de comunicare relevante pentru publicul tău țintă și acțiuni de marketing cu rezultate rapide. Este suficient să scrii un comentariu la acest articol.

În ceea ce privește conținutul, oamenii de marketing din sectorul B2B și-au exprimat preferințele într-un sondaj privind obiceiurile lor.

Sursele de știri care se bucură de cea mai mare încredere sînt Harvard Business Review, MarketingProfs și The Wall Street Journal.

  • 58% dintre respondenți au indicat că blogurile sînt frecvent căutate, urmate de infografice (48%) și rapoarte sau studii (48%).
  • De zece ori mai mulți respondenți au încredere în liderii de opinie (41%) decât în blogurile corporațiilor (4,1%).
  • Este preferată distribuirea prin email (77%) și aceeași metodă pentru a primi conținut – 69%.
  • 91% dintre oamenii de marketing B2B folosesc LinkedIn în mod regulat pentru conținut cu caracter profesional, 64% intră pe site-uri de știri, 29% folosesc Twitter și 27% Facebook.

Pentru mai multe detalii, poți vedea infograficul de aici.

Nu mai puțin de 70% dintre oamenii de marketing de conținut creează mai mult decât cu un an în urmă. Din păcate, doar 21% spun că urmăresc cu succes rata de recuperare a investiției (ROI).obiceiuri de marketing

Principalele cinci obiective organizaționale pentru marketingul de conținut B2B sînt recunoașterea brandului (84%), generarea de solicitări (83%), angajamentul (81%), vânzările (75%) și stimularea solicitărilor (74%).

Dintre tacticile utilizate, cele mai eficiente sînt prezența în persoană la evenimente (69%), webinariile sau transmisiunile online (64%), videoclipurile (60%), blogurile (60%) și studiile de caz (58%).

55% dintre oamenii de marketing de conținut au declarat că vor crește bugetul alocat acestui segment.

Acestea și alte informații pot fi găsite aici.

Ambele exemple se referă la concluzii desprinse din studii efectuate în America de Nord. În cea mai mare parte, ele sînt valabile și în România sau vor fi foarte curând preluate.

Previziunile au deseori la bază estimări și evaluări pornite de la astfel de sondaje de opinie și cercetări de piață. Liniile generale pot diferi substanțial pentru situații particulare. Este esențial să distingi corect și să discerni, în funcție de preferințele publicului tău țintă.

De exemplu, este curioasă concluzia referitoare la preferința pentru conținut în volum mai mare decât acum un an, cu toate că există dificultăți remarcabile în a măsura ROI!

Te invit să cauți pe acest blog articole referitoare la randament, eficiență, metode și instrumente de măsurare sau să apelezi la sprijin profesionist cât mai curând.