Pentru a putea face un bilanț util, chiar și atunci când cineva îți arată punctele slabe, este bine să pleci de la zicala „cele bune să se adune, cele rele să se spele”.

Cu alte cuvinte, începe bilanțul cu ceea ce a fost bun, cu cele ce au generat impact pozitiv, creștere, satisfacție și chiar încântare. Vezi cum le poți repeta, ce poți aplica și învăța din ele și pune-le pe primul plan, prontre obiectivele și mijloacele anului următor.

Un studiu recent al celor de la MarketingProfs și Content Marketing Institute urmărește reperele anului 2015 pentru marketingul de conținut, bugetele și tendințele previzionate.

O astfel de analiză a viitorului se poate face serios numai după o retrospectivă a celor mai mari succese ale marketingului de conținut din 2014.

Despre unele dintre ele ai mai putut citi pe acest blog. Acum, iată aici o listă a celor mai bune 29 articole din anul care se încheie, care să te ajute în pregătirea strategiei tale de marketing de conținut pentru 2015 cu idei și recomandări de la experți.

Printre aceste 29 de articole despre instrumente de marketing profitabil prin conținut de excepție, se regăsesc Tabelul periodic al marketingului de conținut, 189 de cuvinte care convertesc sau 53 de resurse gratuite de imagini.

Marketingul fără creativitate și emoție este lipsit de sens și de rezultate. Oricâte studii și instrumente ai folosi, lasă-ți libertate de acțiune și spațiu de manevră, oferă-ți rezerve de timp și de buget pentru lucruri spontane și chiar intempestive.

Un ochi poate sări din când în când spre grafice, tabele și cifre, cum apar cele descrise aici, adaptate pentru marketing de conținut în cazul tău. Indicatorii îți arată unde să ajustezi și unde să lași lucrurile să meargă la fel, pentru că merg bine.

Este surprinzător cât de multe oportunități s-au irosit în 2014 dintr-o simplă lipsă de timp, care a împiedicat aplicarea unor tehnici și metode de promovare cu un marketing de conținut minimal.

Cu puține resurse, se putea obține mai mult, în situații pe care, probabil, le știi prea bine. În 2015 poți valorifica și astfel de ocazii, chiar dacă par mai puțin importante, făcându-ți o listă de priorități.

În 2015 poți delega altora, subalterni sau specialiști externi, obiective și activități, care să-ți elibereze timp pentru ceea ce faci tu cu cea mai mare eficiență. Poți monitoriza cu detașare evoluția lor spre țintele stabilite, intervenind doar când este strict necesar.

De exemplu, poți aloca sarcini în scris, astfel încât să se știe cine monitorizează presa, cine scrie, cine verifică și cine publică sau distribuie mesajele de promovare și materialele publicitare ale afacerii, cu ce frecvență, pe ce canale.