Este usor sa faci liste cu tot felul de lucruri utile… insa ce faci cu ele? Cheia succesului este sa le folosesti, sa le pui in aplicare, altfel, daca strang praf, praful se alege…

Un investitor este interesat de cresterea unei afaceri, pe cand un creditor isi doreste doar sa-si recupereze banii, cu dobanda cu tot, fara sa-i pese de dezvoltare.

Investitorul esti tu. Creditori sint cei cu care lucrezi, fie banca, fie furnizorii, fie alti parteneri. Daca-i motivezi, daca-i faci sa fie interesati de dezvoltarea ta, se vor schimba in bine si rezultatele.

Cunosc oameni de afaceri care au renuntat la marketing, asemeni strutului, care si-a ascuns capul in nisip. Au pretins ca de vina pentru stagnarea afacerii este criza, ca s-a schimbat piata.

Au ignorat aparitia unor noi concurenti, pe o piata careia ei i-au prezis sfarsitul… rapid. Au redus costuri, ani la rand, sperand intr-o salvare iluzorie, prin reorientarea activitatilor. Au impus angajatilor curbe de sacrificiu.

idee de succes

Daca esti tentat sa o iei pe aceasta cale, acorda-ti un ragaz de gandire. Fa calcule, inventariaza, pune plusurile si minusurile pe coloane alaturate si compara-le.

Uite aici un articol util, in limba engleza, dedicat celor patru stalpi ai cresterii afacerii. Finantarea afacerii prin fluxuri interne (vanzari) continue este vitala.

Apoi, optimizarea modului in care valorifici toate resursele de care dispui va influenta rezultatul final – plus sau minus. Sigur ca orice fonduri externe sint bine venite, in masura in care ti le poti permite.

Este o piata a cumparatorului, a detinatorului de capital. Oportunitati sint multe, care mai de care mai revolutionare. Unele se vor pierde, din lipsa de finantare.

Daca vrei sa atragi parteneri, care sa vina cu o injectie de capital proaspat, prezinta-le oportunitatea si cedeaza-le un pachet de actiuni. Simplu.

Uite aici 80 de idei de guerilla marketing. Cum te poti promova? Inspira-te: originalitate, prospetime, mesaj direct, uneori… acid.

Sint atat de multe oportunitati de afaceri in jur, ceva de speriat… (…la gandul ca unele vor suferi, pentru simplul motiv ca se promoveaza insuficient).