Ei bine, cu ocazia Sărbătorilor metodele de marketing profitabil trec prin cele mai riguroase teste de eficienţă. Toată lumea cumpără, fie că este vorba de bucate de pus pe masă, fie de cadouri pentru cei dragi, fie pachete turistice de vacanţă.

Pentru cei care vor să facă o bucurie copiilor, poveştile rămân o opţiune actuală. Iată una, aici:

S-a răspândit convingerea că Moş Crăciun este costumat în roşu pentru că aceasta este culoarea Coca Cola. De fapt, Moşul purta o tunică roşie cu brâu alb înainte ca artistul Haddon Sundblom să-l deseneze pentru reclamele Coca Cola. Apoi, oamenii l-au îndrăgit atât de mult pe acest personaj din campaniile publicitare, încât trimiteau scrisori firmei ori de câte ori sesizau câte o schimbare – fie că era vorba despre brâu, fie despre… verighetă.

La început, desenele erau făcute având un model în carne şi oase, prieten cu desenatorul, iar mai târziu s-au folosit fotografii, inclusiv… ale vecinilor artistului!

Imaginea promoţională cu Moş Crăciun a apărut în 1931: bonom, plinuţ, jovial, cu barbă albă, cu o tunică, pantaloni şi căciuliţă roşii, cizmuliţe negre, sanie trasă de reni şi alai de spiriduşi. Cel puţin, aşa îl vede majoritatea oamenilor. Moş Crăciun nu a arătat astfel dintotdeauna. Imaginea de astăzi este rezultatul deceniilor de promovare în reviste, ziare, pe panouri publicitare şi la televizor. Înainte de asta, Moş Crăciun fusese desenat în costumaţie verde, de vânător, înalt şi slab, fără barbă sau asemeni unui pitic (da, şi piticii de grădină au povestea lor). Prin 1860 desenatorul Thomas Nast l-a imortalizat pe Moş Crăciun pentru o revistă, fiind cel care a consacrat costumul roşu.

În 1822, Clement Clarke Moore, un pastor, a scris pentru cele trei fiice ale sale o poezie lungă dedicată lui Moş Crăciun. Aceste versuri ale sale sunt cele care au popularizat imaginea unui Moş Crăciun care coboară cu sacul în spate pe hornuri pentru a lăsa daruri sub brad copiilor cuminţi, zburând de la o casă la cealaltă cu sania trasă de opt reni. Desenele lui Thomas Nast îşi regăsesc imaginea animată în filmul mai recent „Polar Express”, pe care l-am revăzut zilele trecute la Tv.

Cele mai multe dintre cumpărăturile care se fac în această perioadă poartă în ele bunătatea dăruirii, pentru că facem cumpărături pentru alţii, pentru cei dragi nouă, cărora le dăruim. Vă urez Sărbători Fericite, să aveţi parte de cât mai multe daruri, de la cât mai mulţi oameni dragi!