De ce au atât de mult succes buletinele informative de calitate?

Motivul pentru care marketingul prin buletine informative are atât de mult succes constă în natura editorială a acestor publicaţii.

David Ogilvy, legenda publicităţii, spune că „materialele editoriale sunt de trei ori mai convingătoare decât publicitatea”.

De-a lungul anilor, oamenii au manifestat o atitudine pozitivă faţă de editorialele informative.

Dezvăluire: Ingredientul secret

(care lipseşte din 99% dintre buletinele informative)

Din păcate, cel mai important ingredient al unui buletin informativ de succes s-a pierdut undeva, pe drum. Aşadar, chiar dacă marketingul prin newsletter va atinge oricare sau TOATE beneficiile de mai sus, impactul lor este considerabil redus, atunci când acest ingredient magic este omis. Totuşi, este atât de uşor de aplicat! Prin urmare, care este acest ingredient magic?

Trebuie să te referi la ei, nu la tine!

Conţinutul buletinului informativ trebuie, întotdeauna, să se concentreze asupra potenţialilor tăi cumpărători şi clienţi – nevoile lor, dorinţele şi frustrările lor – şi nu asupra ta şi asupra firmei tale.

Scopul primordial al buletinului tău informativ este ca potenţialii tăi cumpărători şi clienţi să citească  şi să-ţi răspundă în vreun fel.

Singurul mod prin care poţi să îţi asiguri un număr mare de cititori este să faci aproape tot conţinutul buletinului informativ să fie relevant pentru ei. Nu-i preocupă ce se mai întâmplă în firma ta, sau cât de mare eşti – tot ceea ce-i interesează este „ce am eu de câştigat?”.

Oferă-le beneficii, beneficii şi iar beneficii. Dă-le informaţii referitoare la produsele şi serviciile tale, care să-i ajute. Dă-le soluţii pentru problemele lor.

Ţine cont de acest ingredient simplu al marketingului prin buletinele tale informative şi toate beneficiile de mai sus vor curge spre tine, iar vânzările şi profiturile tale vor reflecta acest lucru.

Probabil că primeşti deja o serie de astfel de buletine informative, fie de la compania aeriană cu care zbori frecvent, fie de la firme din domeniul auto, sau producători care sunt prezenţi pe etichetele produselor din casa ta.

Cu toate acestea, unii producători omit să ţi se adreseze astfel, pierzând o ocazie importantă de a-ţi aminti că, măcar o dată, ai avut încredere în produsele şi serviciile lor.

Un exemplu rapid: să presupunem că televizorul din casă e Philips, maşina de spălat e Whirlpool, aragazul e Indesit, iar frigiderul Zanussi. Trimite vreunul dintre aceşti producători un buletin informativ periodic? Poate ar mai vinde şi alte produse, poate ar genera mai multe recomandări… un buletin informativ este un instrument puternic de marketing profitabil.