Oamenii petrec tot mai mult timp în fața televizoarelor și suportă bombardamente cu lucruri fără vreo legătură cu metodele de marketing profitabil. Experții cred în ”educă și explică”, atât ca regulă de aur a marketingului profitabil, cât și ca regulă pe care ar trebui să o respecte transmisiunile televizate.

Din păcate, abundă prezentările știrilor negative, despre dezastre, nenorociri și alte rele. Unii spun că e un cerc vicios, pentru că astfel de știri și emisiuni au audiență mare. Mare, comparativ cu ce, dacă știrile pozitive, despre invenții, realizări, succese sunt fie prezentate printre picături, fie lipsesc cu desăvârșire?

Într-o vreme, nu demult, aveam opțiunile oferite de canalele TV gen Discovery, însă și aici parcă au început să predomine dezastrele, fie ele naturale sau în aer. Mai supraviețuiesc emisiuni ca ”Brainiac” sau ”Cum se fabrică”, dar e prea puțin.

Deranjează reclamele care insultă inteligența sau sunt la limita bunului simț, cu aluzii străvezii la acte de reproducere, cu limbaj suburban pretins normal sau cu gesturi triviale, menite să amuze. Sigur, telecomanda se află la îndemână, ca în cazul știrilor sau emisiunilor negative. Problema e că ai toate șansele să vezi aceeași reclamă și pe alte canale TV, unde încerci să te refugiezi.

Șmecheria publicității TV cu ridicarea volumului sonor încă dăinuie, bine mersi. La fel de deranjantă este întreruperea unui film printr-un spot publicitar care intră abrupt, fără să te avertizeze măcar că urmează ”publicitate”, zdrang! În toiul acțiunii filmului, ești trezit la realitate de un șampon, o băutură răcoritoare sau vreo promoție a unei firme de telefonie…

Într-un material excepțional, Rich Schefren scrie că, în zilele noastre, lupta cea mare se dă pentru captarea atenției publicului țintă vizat. Atenția unui potențial cumpărător înseamnă bani. Cât de mult sunt dispuse să riște firmele care se luptă pentru atenția cumpărătorilor?

Unele dintre metodele folosite au ajuns să irite și, chiar dacă ai putea fi interesat de ceea ce au ei de vânzare, mai bine  îi ocolești, fie și numai pentru motivul că dezaprobi metodele pe care le folosesc pentru a te trage de mânecă.  Târgoveții de odinioară erau, cel puțin, decenți! Instrumentele unui marketing profitabil înseamnă altceva!