Sunt unul dintre fanii Star Wars, am Marsul Imperial pe telefon, colectia de DVD-uri cu filmele din serie si scene taiate, comentarii… tot tacamul: cred ca filmul a avut un marketing profitabil, printre cele mai profitabile din istorie! Asa ca Bogdan Naumovici m-a uns pe suflet cu spotul lui devenit celebru: “Era ta’su, ma!” Chiar daca nu mai tin minte ce produs vindea acea reclama TV. La fel de tare, chiar mai dur as putea sa zic, e spotul lui cu “Batman, Batman!”.

La fel de faimos a ramas si calupul de “Dincolo era mai ieftin, dincolo era mai ieftin!” cu nebunul in halat care facea deliciul telespectatorilor.

O alta serie care mi-a placut, nu numai ca telespectator, ci si ca om pasionat de marketing profitabil, a fost cea lansata de o banca de la noi, apeland la Ilie Nastase, Gheorghe Hagi si Nadia Comaneci, inclusiv cu carduri personalizate cu semnaturile lor.

Cred ca au vandut de au rupt. Pe langa faptul ca au fost memorabile, aceste reclame mi-au intarit convingerea ca, pentru a avea succes, un mesaj de promovare trebuie sa vorbeasca despre beneficii – mai ieftin, sa contina confirmari sociale – adica sustinerea unor personalitati recunoscute in cazul BRD, si alte Valori de Marketing Profitabil – o oferta irezistibila, motive pentru a cumpara, un indemn de a cumpara ACUM si garantii – explicite sau implicite.

Urmaresc cum se deruleaza in aceste zile o campanie TV si online cu mesaj comun, care ma intreaba “cu cine fac banking?” Mda… O fi parte dintr-un marketing profitabil? Un jucator de tenis se pregateste de un serviciu decisiv, moment in care comentatorul, apoi oameni din public, se intreaba “oare cu cine face banking” jucatorul respectiv. Sa ma identific si eu cu jucatorul? Care sunt beneficiile pentru mine? Poate mesajul e prea subtil pentru mine si se adreseaza numai celor care sunt suficient de inteligenti si rabdatori sa disece subintelesul…poate e vorba de servicii bancare “decisive” ca serviciul jucatorului… poate ca va servi un as, daca face banking cu acea banca… imi placeau mai mult reclamele aceleiasi banci care se refereau la oameni obisnuiti: un tanar care isi intemeiaza o familie, de exemplu, cu care ma identificam mai usor… Sper ca si aceasta campanie cu tenismanul sa vanda cel putin la fel de bine cum a vandut si seria cu oameni obisnuiti… eu unul, ma indoiesc.

Cred in Valorile de Marketing Profitabil – titlu, beneficii, oferta irezistibila, garantii, confirmari sociale, motive de cumparare si indemnul de a actiona ACUM. Ar trebui sa le foloseasca mai multe firme, atat in avantajul lor, crescandu-si vanzarile, cat si in avantajul consumatorilor, carora le-ar fi mai usor sa aleaga…

Apoi, un lucru esential care ar trebui sa fie prezent in toate reclamele, este acel beneficiu unic sau perceput ca fiind unic, acea propunere unica de vanzare, cum o numesc unii experti. O fraza scurta care sa imi spuna mie, potentialului cumparator, de ce sa cumpar de la acel vanzator, ce-l face unic, mai bun, cel mai bun? Cu ce se diferentiaza de concurentii lui, ce-mi ofera in plus? Si atunci, o astfel de reclama se va inscrie intr-un ansamblu de marketing profitabil.