Metodele de marketing profitabil se inspiră din viața de zi cu zi. Urmărești transmisiunile TV ale turneelor de snooker, un sport elegant, comparabil cu șahul? Cei mai buni jucători din lume reușesc serii lungi de lovituri precise, realizând punctaje care le confirmă abilitățile și măiestria.

Pe lângă îndemânarea dobândită după ani de zile de antrenamente asidue, jucătorii profesioniști de snooker au nevoie și de o putere de concentrare deosebită. Există obiective imediate – trimiterea unei bile în buzunar sau într-o poziție ”de siguranță” – și obiective secundare, la fel de importante – asigurarea unei poziții favorabile a bilei albe, pentru executarea loviturilor următoare.

La fel ca la șah, jucătorul anticipează câteva ”mutări” ulterioare, elaborând o adevărată strategie care să-l ducă, pas cu pas, spre obiectivul final – obținerea victoriei.

Același lucru se poate spune și despre tenis – jucătorul urmărește câștigarea punctelor, a jocurilor, seturilor și în final a meciului, prin lovituri gândite și executate cu precizie, valorificând abilitățile personale ale jucătorului și făcând parte dintr-o strategie mai amplă, pusă la punct în perioade de pregătire asiduă.

Utilizarea unor instrumente de marketing profitabil presupune o astfel de pregătire intensă, care să valorifice potențialul existent la cote maxime.

Rezultatele optime se realizează punând în aplicare instrumentul potrivit de marketing la momentul potrivit, având la bază abilitățile personale specifice fiecăruia.

Unii jucători de snooker excelează la loviturile de siguranță, alții au o precizie deosebită când execută lovituri de distanță. Adevărații profesioniști își calculează riscurile cu anticipație și își iau măsuri de precauție.

În același mod, e bine ca și tu să aplici acele instrumente de marketing profitabil care se pliază cel mai bine pe aptitudinile tale și să-ți calculezi riscurile înainte să îți asumi o ”mutare” de șah sau o serie de ”mutări”.

Apoi, instrumentele pe care le folosești trebuie puse în aplicare în ordinea potrivită, evitând suprapunerea sau amestecarea lor , astfel încât să le poți măsura efectele și să poți ajusta elementele care pot fi optimizate.

E important ca ansamblul metodelor de marketing profitabil să aibă omogenitate, ca parte dintr-o strategie de ansamblu derulată și testată în mod coerent, profitabil.

E logic faptul că ai nevoie ca mai întâi să înregistrezi datele de contact ale cumpărătorilor și abia după aceea să trimiți un buletin informativ regulat către aceștia – invers e imposibil să obții rezultate profitabile.

Odată stabilit obiectivul final – creșterea profitului – e important să urmărești cu perseverență obiectivele intermediare prin care ajungi la ținta stabilită: creșterea numărului de solicitări pentru produsele sau serviciile tale, transformarea cu succes a mai multor solicitări în vânzări și maximizarea clientelei.

Recent, antrenorul unei echipe sportive, campioane mondiale, spunea că, în sport, este nevoie de inteligență pentru a obține performanțe. Inteligența are rădăcini puternice cultivate, educate, exersate. Paralela între sport și marketing se poate face mai mult sau mai puțin vizibil.

În mod direct, echipele de sport pot beneficia de marketing, fiind recompensate pentru performanțe. Prin reciprocitate, folosind strategii de marketing, te poți asocia cu performanțe obținute prin sport, care să-ți aducă un plus de interes din partea publicului țintă vizat.

Indirect, atât în sport cât și în marketing, poți genera emulație, atrăgând mai mulți simpatizanți, susținători, membri și promotori pentru beneficiile pe care le oferi. Lumea își dorește să fie părtașă la succes, oamenii au nevoie de modele, de recunoaștere, de satisfacții.

Dacă faci astfel de paralele între competițiile sportive și modul de acțiune a instrumentelor de marketing profitabil, îți va fi mai ușor să înțelegi cum poți obține rezultate rapide!