Zilele acestea am lansat un sondaj dedicat marketingului profitabil. Cele 9 întrebări pot fi găsite aici. Întocmirea sondajului a mers rapid, pentru că tot ce am făcut a fost să selectez  9 dintre numeroasele întrebări pe care mi le adresează clienții și, la rândul meu, le recomand clienților mei să le formuleze.

Chestionarul va mai fi disecat în articolele următoare, desprinzând concluzii utile din ceea ce îmi comunică cei care răspund. O voi face după ce voi închide sondajul. Voi lua întrebările la rând și voi încerca să văd de ce predomină un anumit răspuns și în ce fel confirmă sa infirmă metodele, tehnicile și instrumentele testate până acum.

Articolul de față este dedicat publicului țintă, mai precis selecția riguroasă a celor cărora li se adresează orice mesaj de promovare, orice reclamă, anunț publicitar – cu alte cuvinte, potențialii clienți ai fiecărei afaceri. Insist asupra importanței primordiale a selecției publicului potrivit. Cu alte cuvinte, așa cum spun experții americani, ”puterea stă în listă”, adică în baza de date cu persoane cărora le transmiți mesajul tău.

Am început sondajul cu acest pas, selecția publicului țintă. Pentru acest lucru, am periat lista cu persoanele care fie s-au abonat la articolele publicate aici, fie au descărcat gratuit prima dintre cele 7 cărți de marketing, pe care le ofer necondiționat oricărei persoane interesate. S-ar putea ca și tu să fi completat deja acest chestionar online.

Am trimis un e-mail către un public despre care știu dinainte că este interesat de subiect, din moment ce persoanele înscrise au descărcat (cel puțin) o carte de marketing sau au citit un articol dedicat marketingului profitabil.

Apoi, legătura către pagina sondajului a fost promovată prin Facebook, LinkedIn și printr-o fereastră pop-up, care apare la intrarea pe această pagină de Internet, dedicată colecției de articole despre metodele, tehnicile și instrumentele de marketing profitabil.

Selecția publicului țintă este determinantă pentru calitatea răspunsurilor și pentru numărul de răspunsuri obținute, din totalul celor vizați prin mesajul transmis prin e-mail. Randamentul se măsoară comparând numărul de răspunsuri obținute cu numărul de vizualizări ale anunțurilor de promovare din paginile respective de Internet.

Cu alte cuvinte, dacă aș fi trimis la întâmplare același mesaj, solicitând parcurgerea unui chestionar dedicat marketingului profitabil, aș fi înregistrat, cu siguranță, o rată de răspuns mult mai scăzută (componenta cantitativă), iar răspunsurile ar fi fost mai puțin valoroase, reale și utile (componenta calitativă).

Așadar, iată de ce îți recomand să faci la fel, atunci când vrei să afli informații care să te ajute să oferi mai multă valoare pieței pe care ți-ai ales-o: selectează publicul țintă căruia te adresezi cu întrebări și cu mesaje promoționale, dacă vrei să obții un număr relevant de răspunsuri și de o calitate minimă strict necesară, pentru a fi utile.

 

 

P.S. Am fost la concertul Iris 35. Publicul țintă al formației este prea puțin compatibil cu publicul țintă al lui Puya, cu care Iris cântă împreună ”O lume doar a lor”. Probabil, un sondaj de opinie anterior ar fi evitat valul de critici dezamăgite venite de la prietenii Iris…