satisfacerea dorințelor cumpărătorilor” – cel puțin așa au răspuns 62,9% dintre cei 423 de respondenți ai studiului de piață dedicat marketingului profitabil. Mai mult, alți 18,3% dintre respondenți cred că principala grijă a vânzătorilor ar trebui să fie aceea de a prezenta cumpărătorilor cât mai multe variante de preț și de calitate.

Am făcut acest sondaj-fulger online, pentru că vrem să știm ce își doresc cel mai mult clienții și cum pot să-i mai ajut Cred că a venit momentul ca strategiile, metodele și instrumentele de marketing profitabil să aibă la origine nevoile și dorințele cumpărătorilor, astfel încât să-i încânt, lucrând cu ei, convingându-i să revină și să mă recomande cu plăcere.

Numai 8,3% dintre cumpărători cred că principala grijă a vânzătorilor ar trebui să fie aceea de a vinde cât mai mult. Aceasta este o concluzie destul de interesantă, dacă te gândești la presiunea pusă de angajatori pe umerii celor care au de îndeplinit obiective sau planuri de vânzări de care se leagă vital veniturile pe care le realizează.

Cu alte cuvinte, majoritatea firmelor își presează oamenii de vânzări să vândă cât mai mult, neglijând faptul că prioritățile cumpărătorilor sunt cu totul altele – sau, cel puțin, prioritățile a peste 80% dintre cumpărători. Deși poate părea paradoxal, preocupându-se de cele două priorități ale cumpărătorilor, adică să le satisfacă dorințele și să le prezinte cât mai multe variante de preț și calitate, vânzătorii ar vinde, cu siguranță, mult mai mult.

Sunt convins că studiul efectuat va contribui la îmbunătățirea relațiilor dintre vânzători și clienți, ajutându-i să înțeleagă mai bine problemele acestora, pentru a oferi cele mai potrivite soluții, împlinind și chiar depășind așteptările lor.

Tema sondajului a fost <În ce fel putem să te mai ajutăm?> Și cred că am descoperit ce trebuie să fac, cu ajutorul celor care mi-au răspuns. Toate întrebările au fost deschise, oferind ocazia fiecărui respondent să compună și să adauge propria variantă de răspuns, astfel încât să permit tuturor să se facă auziți, dincolo de ceea ce credeam eu că reprezintă variantele posibile de răspuns.

Concluzia mea este susținută și de răspunsurile la o a altă întrebare, care solicită opinia cumpărătorilor în legătură cu principalul rol al marketingului. Astfel, 41,1% dintre cei 423 de respondenți cred că principalul rol al marketingului este să facă în așa fel încât produsele sau serviciile să fie cât mai bine cunoscute și alți 36,3% cred că principalul rol al marketingului este să crească vânzările în mod etic.

Poate părea o concluzie surprinzătoare, însă numai 14,3% dintre respondenți cred că principalul rol al marketingului este să-i ajute pe cumpărători să aleagă cele mai bune produse/servicii. Preocupările vânzătorilor și ale oamenilor de marketing vizează depășirea obstacolelor – iată câteva dintre preferințele cumpărătorilor, care te ajută să identifici problemele și să le rezolvi.