Deseori, expertii social media raspund cu surprindere la intrebarile legate de experienta lor practica. Opiniile lor sint fundamentate, uneori, pe concluzii superficiale ale unor experimente de laborator.

Cele 30 de opinii din care ai parcurs deja 9 sint adunate la un loc si puse sub semnul intrebarii de HubSpot, mai exact de Ellie Mirman.

Iata continuarea articolului anterior, cu inca un calup de exemple de prejudecati:

10. Foloseste programe care publica automat mesajele si articolele tale pe TOATE platformele de social media, DEODATA, ca sa economisesti timp.

Automatizarea este excelenta… cand interactionezi cu masini, roboti si inteligente artificiale. Asta am mai spus-o. In plus, gandeste-te ca publicul tau te urmareste pe mai multe canale de stiri. Cam aiurea sa vada aceleasi lucruri peste tot, nu?

Apoi, fiecare platforma social media are anumite particularitati proprii, favorizand un gen anume de continut. De exemplu, imaginile au impact maxim pe Facebook. Pe Twitter, lumea se asteapta la mesaje scurte si dese.

11. Poti externaliza comunicarile tale prin social media.

Da, poti. Pana unde? Pana la urma, comunicarea personala are nevoie de vocea ta, iar continutul are nevoie de experienta ta, specifica activitatii pe care o desfasori. Orice interpus atrage riscuri, care pot produce daune ireparabile.

Asadar, externalizeaza o parte, insa ramai aproape, cu ochii in patru si pastreaza nuantele personale, inflexiunile vocii tale, in comunicarea cu publicul tau.

12. Un incepator se poate ocupa de tot ce inseamna social media pentru tine.

Da, in aceeasi masura in care un tanar lipsit de experienta profesionala si aflat la inceputul descoperirilor despre viata iti ofera un sentiment de siguranta in comunicarea cu un public larg si pretentios (pe buna dreptate).

Tine minte, social media inseamna mai ales feedback, adica opinii de la cumparatori si utilizatori ai produselor si serviciilor. Unii sint de-a dreptul patimasi, altii sint pisalogi, vor sa aiba mereu dreptate. Cine poate sa-i impace pe toti, un incepator?

13. N-o lua personal.

Ba bine ca nu, atunci ce cauti acolo? Tocmai despre asta este vorba, despre relatii personale, umane, directe, incarcate de emotii de tot felul. Social media iti da ocazia sa porti un dialog, sa iti arati personalitatea, asta atrage oamenii.

14. Impiedica-ti angajatii sa utilizeze platformele social media.

Exista masura in toate. Blocheaza accesul prin computere si ramane accesul prin telefon. La ce bun? Arata-le incredere. Foloseste-ti buna judecata si stimuleaza-i sa inteleaga limitele rezonabile pe care vrei sa le respecte.

Gandeste-te ca au propria retea de prieteni si cunoscuti, cu care comunica inclusiv despre locul lor de munca, fie ca iti place sau nu. Ajuta-i sa comunice inteligent si constructiv, ei sint publicul tau cel mai exigent.

15. Nu raspunde comentariilor negative, ca sa-ti protejezi imaginea.

Riscul cel mai mare este sa-ti scape din vedere un fir de praf, care sa duca la o veritabila furtuna, generatoare de ravagii. Acorda atentia cuvenita, masurata si argumentata, chiar si comentariilor negative.

16. Raspunde fiecarui comentariu negativ.

Mai degraba, alege-ti razboaiele. Incepe prin a-ti cere scuze si, daca poti face ceva pentru a remedia situatia, fa-o imediat si anunta acest lucru. Invata sa recunosti situatiile in care raspunzand, n-ai face decat sa torni gaz pe foc.

17. Dezactiveaza complet comentariile pentru a evita mesajele negative… sau sterge comentariile negative.

O masura extrema poate genera reactii extreme. Poate fi perceputa ca o atitudine anti-sociala si ca masura lipsita de intelepciune. Oamenii vor spune oricum ceea ce vor sa spuna, fie pe pagina ta, fie in alta parte.

Atentie la felul in care monitorizezi conversatiile care tind sa degenereze. Raspunzand prompt si argumentat, ai macar o sansa sa schimbi parerile celor care s-au exprimat la adresa ta sau a firmei tale.

18. Daca faci o greseala, poti sterge mesajul pentru a remedia situatia.

Mai bine las-o asa si, eventual, fa o precizare intr-un comentariu. Poti sterge de pe pagina ta, insa asta nu schimba fluxul deja publicat pe paginile fanilor tai, care pot multiplica si redistribui eroarea ta, daca vor, chiar si dupa ce stergi comentariul.

Recunoaste-ti greselile si gandeste ceea ce vrei sa publici, inainte sa o faci.

19. Ai nevoie de o politica de social media.

Comunicarile sint fluxuri destul de fluide, schimbatoare si greu de anticipat. Pe de alta parte, viteza fluxurilor de comunicare este atat de mare, incat cel mai util este sa aplici o serie de principii flexibile, in locul unei politici rigide, greu de ajustat.

20. Platformele social media sint complet gratuite.

Da, este gratuit sa-ti inregistrezi prezenta, insa ajunge? Daca vrei sa valorifici oportunitatile oferite de astfel de platforme, ai nevoie de continut util pe care sa-l publici, de conexiuni, relatii si dialog cu publicul tau.

Toate acestea presupun timp si oameni, apoi ai nevoie de instrumente care sa masoare randamentul eforturilor tale, campanii de promovare pentru a-ti transmite mesajul catre cat mai multi oameni si asa mai departe…

Voi regasi urmatoarele idei intr-un articol viitor, care sa batatoreasca urmele celor care s-au incumetat sa se avante pe platformele de comunicare specifice social media.