La Mulți Ani și la cât mai multe momente de marketing profitabil în 2012! Faci bilanțul sfârșitului de an și planul pentru anul care începe. Stabilești obiective, schițezi căile pe care le vei urma pentru a ajunge la obiective și așa mai departe. Astăzi este, totuși, o zi nelucrătoare, de relaxare – cel puțin teoretic. Așa că acest articol este despre divertisment.

Sunt dintr-o generație care a prins ”Școala Vedetelor”, o emisiune de divertisment după concepția lui Titus Munteanu cu mult înaintea succeselor de casă înregistrate de ”American Idol”, ”X-Factor”, ”Vocea României”, ”Românii au talent” sau ”Megastar”. Dedicațiile muzicale erau ”moneda” acelor ani și ocupau cea mai mare parte a programelor radiofonice de atunci (iar MTV avea pe primul loc în popularitate emisiunea ”Total Request Live”).

Să revin la show-urile acestui sfârșit de an. ”Vocea României” și ”X-Factor” și-au desemnat, prin vot, câștigătorii. Ar fi fost interesant, din punct de vedere al instrumentelor de marketing profitabil, să apară niște cifre – audiență orară, rating și, mai ales, număr de voturi (de înmulțit cu tariful pentru fiecare vot).

Ei bine, aceste voturi nu sunt altceva decât ”intenții de cumpărare”. Până la urmă, descoperind un talent, investind în astfel de spectacole, organizatorii urmăresc profitul, adică vânzările. Cu atât mai surprins am fost să citesc pe portaluri cu audiență destul de serioasă opinii ale unor persoane care nu numai că erau în total dezacord cu majoritatea voturilor, ci înfierau cu o înverșunare demnă de o cauză mai bună rezultatul final al concursului ”Vocea României”. Pe scurt, foarte pe scurt, am să spun că pe Facebook, un adevărat ”cântar” al intențiilor de cumpărare, câștigătorul are peste 33,000 de simpatizanți (”like”), iar cel clasat al doilea are undeva pe la 14,000 de voturi.

Același lucru este valabil și pentru X-Factor: încă de dinaintea anunțării câștigătorului detașat, el avea peste 15,000 de simpatizanți (după anunț numărul a crescut la peste 22,000 într-o zi), față de ”urmăritorul” său, cu aproximativ 6,000 de voturi.

Atenție mare cum îți plănuiești o campanie de marketing profitabil având la bază divertismentul: ”voturile” sau ”intențiile de cumpărare” au valabilitate la acel moment dat, atunci când se exprimă. Cu alte cuvinte, în viitor, clasamentul poate fi răsturnat spectaculos, cu ”outsideri” veniți de nicăieri care să spulbere topurile – adică să aibă mult mai mulți cumpărători pentru albumele muzicale, mult mai mulți cumpărători de bilete la concerte decât cei clasați deasupra lor, ca număr de voturi în timpul unui concurs.

Așadar, orice metode de marketing profitabil vrei să aplici, caută să valorifici imediat intențiile de cumpărare.