Într-un fel, utilizarea metodelor de marketing profitabil seamănă cu şahul. Revin la analogia cu acest sport al minţii, pentru că piesele de şah nu pot fi mutate oricum, oricând.

La fel se întâmplă şi cu instrumentele de marketing profitabil: pentru a avea rezultate, pentru a câştiga mai mult profit, e important să respecţi regulile jocului. La începutul unui joc de şah, numai pionii şi caii pot fi mutaţi.

Toate celelalte piese, inclusiv valoroasa regină, aşteaptă apariţia unui moment propice pentru a-şi schimba poziţia, iar un astfel de moment poate veni numai după ce piesele din jur i-au eliberat spaţiul necesar manevrelor.sistem strategii marketing

Strategiile de marketing încep ca la șah, cu paşii cei mai simpli, iar aceştia se pot face numai într-o anumită ordine, pentru ca strategia să aibă coerenţă şi, în final, să-şi atingă obiectivul.

Toţi experţii au reuşit în domeniul lor pentru că au respectat câteva reguli fundamentale, simple, croindu-şi calea pas cu pas.

Este esenţial să cunoşti regulile jocului de şah, dacă vrei să câştigi vreodată o partidă. Apoi, trebuie să ştii care sunt rolurile şi „aptitudinile” fiecărei piese. Un pion este cea mai vulnerabilă şi mai puţin valoroasă piesă… totuşi, pionii sunt „garda reginei”, ei deschid jocul, creând spaţii pentru piesele grele şi, ajunşi pe ultima linie, oferă ocazia multiplicării forţelor disponibile, transformându-se în regină sau orice altă piesă.

Acest lucru înseamnă în marketing să pui la punct funcţionarea elementelor care sunt fundamentale, deşi pot părea mai puţin importante valoric. Apoi, să „ungi” mecanismul sistemului pe care îl pui în funcţiune, asigurându-te că succesiunea proceselor este una firească, iar progresele se realizează utilizând eficient energia disponibilă, fără „arderi” inutile.

De exemplu,ar fi zadarnic să încerci să vinzi mai mult clienţilor tăi existenţi, înainte de a-ţi sistematiza baza de date, astfel încât să ai informaţii corecte şi actuale despre clienţii tăi (nume, prenume, adresă, telefon, etc.) .

Cum le-ai putea trimite vreo ofertă atrăgătoare, dacă n-ai avea adresa lor – măcar adresa de e-mail, sau un număr de telefon la care să-i contactezi? Şi cum ai putea să li te adresezi, dacă nu le ştii numele? Ai avea vreo şansă să-i fidelizezi înainte să ajungi să „faceţi cunoştinţă”?

E bine să vrei mult, e important să respecţi ordinea paşilor, pentru a ajunge la ţintă. Orice vârf e mai înalt, atunci când face parte dintr-un masiv, decât un munte solitar. Cu alte cuvinte, dacă ai fundaţie solidă, atent clădită, vei ajunge mai sus. Şi vei fi unul dintre cei care aplică eficient metode de marketing profitabil.