Atunci când mă refer la metode de marketing profitabil, primul gând mi se îndreaptă spre educaţie, în toate formele.

Unul dintre articolele anterioare se referă la importanţa educării potenţialilor cumpărători, astfel încât aceştia să înţeleagă şi să se bucure de beneficiile produselor sau serviciilor pe care le oferi. Evident, acest lucru este valabil şi pentru mine. Atunci când vă ofer serviciile mele de consultant în marketing profitabil, prin acest şir de articole înţeleg să îmi îndeplinesc misiunea de a explica cititorilor, potenţialilor cumpărători, felul în care văd şi aplic eu ceea ce învăţ de la alţii şi din propria experienţă.

Înţeleg şi faptul că orice lectură cere timp şi atenţie. Atât timpul meu cât şi al tău este suprasolicitat, atenţia la fel – televiziune, Internet, lucruri de făcut, de citit, de văzut, de rezolvat… De aceea, articolele sunt destul de scurte şi cât mai concentrate asupra unei anumite teme descrise în titlu.

În scopul educării, unul dintre cei mai importanţi oameni de marketing din America, Rich Schefren, pune GRATUIT la dispoziţia celor care doresc o sumedenie de materiale utile, scrise sau video, despre tehnici, metode, instrumente, etape ale proceselor de marketing profitabil, cu exemple concrete.

Marketingul s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, odată cu progresul comunicaţiilor. Experţii din domeniu şi-au dat seama că riscă să rămână în urma tendinţelor şi să fie scoşi rapid de pe piaţă de concurenţi ambiţioşi, tineri şi plini de energie, care îmbrăţişează imediat şi cu entuziasm ideile noi şi inovatoare. De aceea, mulţi au înlocuit educaţia – cititul – cu utilizarea unui consilier, care să scurteze timpul necesar asimilării şi aplicării inovaţiilor, împărţind cu acesta beneficiile obţinute. Probabil că, în lipsa asistenţei acelui consilier,  expertul respectiv în marketing s-ar fi demodat şi ar fi fost dat uitării, aşa cum moda schimbă hainele de la un sezon la altul.

Ceea ce vreau să spun de fapt este că, apelând la un consilier sau chiar la mai mulţi, aceşti experţi ajung să apeleze unii la alţii, să se sprijine reciproc în dezvoltare, alegându-şi nişe de specializare, astfel încât să aibă loc toţi pe piaţă, în diferite segmente.

În acest sens, vă invit să vizionaţi un videoclip în engleză de 15 minute în care un astfel de expert (“guru’s guru”, cum i se spune în America) explică pas cu pas procesul prin care îşi îmbunătăţeşte performanţele, citind enorm, extrem de rapid. (După vizionare, veţi înţelege de ce am scris “enorm” şi “extrem de rapid”!) Invitaţia e un test pentru mine – poate preferaţi să vizionaţi videoclipuri, decât să citiţi ce scriu. Aşa cum face Rich Schefren, vă urez şi eu un marketing profitabil.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UyW9AjplDfY]