În termeni cât se poate de actuali, este publicitate adresabilă acea formă de promovare publicată exclusiv pentru un anumit segment de audiență, care corespunde criteriilor stabilite dinainte de firma care plătește calupul publicitar.

Fiecare profil al consumatorului este desenat prin suprapunerea mai multor straturi de informații și date cantitative și calitative culese de la consumatori, interpretate în mod automat și procesate sistematic, astfel încât să fie definite grupuri de persoane corespunzătoare profilului dorit.

Apoi, reclamele pot fi distribuite în mod personalizat numai pentru segmentele vizate. Fiecare grup ar primi între două și cinci mesaje promoționale, din motive de limitare tehnică. Așa reiese din acest articol, publicat de Edictive.

Această modalitate de promovare are legătură cu publicitatea programatică online, despre care găsești aici un articol util. Pentru că avalanșa de informații crește exigența în selecțiile publicului, formele de publicitate adresabilă și programatică se vor dezvolta în continuare.

Furnizorii de programe vor avea de surmontat obstacole care țin de dreptul la intimitate, de limitările tehnice și de noile modele de afaceri. Utilizarea datelor personale și transmiterea lor s-a dovedit a fi extrem de vulnerabilă și delicată chiar și pentru coloși ca Yahoo.

Relevantă va fi și viteza de adaptare a noilor forme de promovare la modelele de afaceri, în continuă evoluție. Este o adevărată provocare pentru furnizorii de programe să poată să asigure formatele de publicitate solicitate de întreprinzători.

Din moment ce un clip va fi difuzat pentru un segment din publicul țintă, spațiul disponibil crește, ducând la creșterea inventarului de publicitate cu care jonglează stațiile Tv. Crescând cantitatea, apare problema eficienței – adică maximizarea randamentului pentru portofoliul de reclame.

Pentru a face față acestor cerințe, furnizorii de programe vor avea nevoie să investească în tehnologie de ultimă oră, capabilă să livreze publicitate adresabilă în mod eficient. Interesul final, pentru satisfacerea căruia se fac investiții considerabile, este ca difuzarea reclamelor să se facă păstrându-i pe telespectatori în fața aparatelor, fără să schimbe canalul.

În plus, dacă aceste forme de publicitate adresabilă se dovedesc prea complicate și costisitoare, există oricând opțiunea de rezervă, inovatoare, constând în reclame interactive și inserții publicitare dinamice. Distragerea atenției spre alte ecrane (tabletă sau smartphone) este o realitate luată în calcul.

Aici apare dorința de sincronizare, împlinită prin sisteme de votare accesibile telespectatorilor în timpul unui meci sau al unei emisiuni-concurs. Telespectatorii rămân activi și interesați.

În plus, există aplicații dedicate sincronizării dintre ecrane multiple, cu actualizări automate, în timp real, prin articole, întrebări, citate și informații „din culise” despre programele transmise la un moment dat. Astfel, ecranele multiple se completează reciproc, în loc să concureze pentru aceeași audiență.

Publicitatea poate deveni o experiență, chiar una plăcută, cu un impact mai mare asupra consumatorilor și cu un grad mai mare de utilitate și naturalețe. Depășirea pragului vizionărilor pasive și implicarea activă a audienței poate ajuta atât firmele care-și promovează produsele și serviciile, cât și publicul, să găsească cele mai potrivite soluții pentru problemele lor, la momentul potrivit.