Blockchain este definit ca un registru digital descentralizat, care ține evidența criptată a tranzacțiilor între rețele peer-to-peer, asigurându-le cel mai înalt nivel de securitate și transparență publică, fără ca vreun utilizator să aibă control integral asupra sistemului. Criptomonedele folosesc tehnologia blockchain, fără să se confunde cu aceasta. Mai multe detalii poți găsi aici.

Ce caută blockchain în marketing?

Unicitatea, dezvoltarea și potențialul blockchain contribuie la creșterea interesului firmelor pentru această tehnologie, până la predicții de 7,7 miliarde USD în anul 2022, revizuite recent în sens pozitiv. Conform acestui articol, în marketing posibilitățile vor fi multiple, inclusiv cu exemple de companii care și-au instruit sau recrutat oameni dedicați pentru utilizarea și dezvoltarea acestei tehnologii în activități dinamice, interesante și cu aport valoros ridicat pentru public.

Sporind confidențialitatea și prevenind fraudele, îndeosebi din publicitatea online, tehnologia blockchain va contribui la creșterea ROI pentru investițiile în marketing digital.

AdWeek scrie aici că, îndeosebi în contextul aplicării GDPR din 25 mai 2018, când regulile privind datele personale ale cumpărătorilor devin mai stricte, identitatea personală va fi mai bine protejată, iar cumpărătorul va beneficia de mai multă transparență în administrarea datelor sale personale, inclusiv în urmărirea tranzacțiilor sale, la fiecare pas.

Evidențele contabile și procesele de audit se vor îmbunătăți semnificativ prin contribuția utilizării tehnologiei blockchain, precizia înregistrărilor contabile, fiscale și consolidate fiind mult mai mare. Urmărirea și identificarea secvențială a operațiunilor va fi mult mai rapidă și mai clară pe fiecare segment, pentru fiecare leu.

Cine folosește blockchain?

Pionierii se află în domenii cu impact tehnologic și financiar puternic – bănci și giganți IT, în primul rând. Blockchain poate fi oferit ca soluție sau ca pachet de servicii, după cum scrie Jeffrey Hayzlett pentru Entrepreneur aici.

De exemplu, un mare beneficiar este domeniul sănătății, prin adoptarea registrelor medicale electronice, protejându-le integritatea și permițând accesul autorizat în condiții sporite de securitate. Alți beneficiari provin din domeniul artei – muzică, film, etc. – sau din domeniul resurselor umane – firme de recrutare și plasare de forță de muncă.

În contextul scurgerilor masive de informații raportate de Yahoo și mai recent de Facebook, conținând date personale a căror confidențialitate a fost compromisă, fiind manipulate și exploatate inclusiv în scopuri electorale, reacțiile diverse cer implementarea unor soluții rapide și sigure în comunicații, inclusiv în cele implicate în comerțul online.

Fie că este vorba de terminalele utilizate, fie de platformele sau de canalele de comunicare, anul 2022 este un reper cu promisiuni de îmbunătățiri tehnologice greu de imaginat acum. Blockchain este o soluție care a depășit faza testelor și se extinde rapid. Deși pare complicat, la prima vedere, odată înțeles conceptul, soluția devine evidentă. Dacă azi la bursă ar fi cotată o acțiune „blockchain”, în patru ani, valoarea ei va fi de cel puțin o mie de ori mai mare!