In functie de obiective, poti decide daca alegi un marketing profitabil sau nu. Profitul este motorul dezvoltarii unei afaceri. Este acea valoare adaugata care reprezinta un beneficiu, un castig, care ramane dupa achitarea tuturor cheltuielilor din incasarile realizate.

Ar fi bine ca acest surplus sa fie obiectivul principal al strategiilor de marketing aplicate in orice domeniu. Profitul este sursa cea mai sigura care permite continuarea investitiilor. La randul lor, acestea contribuie la dezvoltarea firmei si extinderea  activitatilor.

In centrul eforturilor de marketing trebuie sa se afle profitul. Sint atat de multe alte lucruri mai putin importante care, din obiective secundare, devin principale si ajung sa acapareze toate resursele de marketing, iar profitul este neglijat.

Campaniile promotionale si publicitare urmaresc deseori stimularea vizuala si emotionala a publicului tinta, astfel incat campania sa devina memorabila. Se urmareste obtinerea unor premii pentru creatia sau originalitatea campaniilor, la concursuri internationale de publicitate. Conteaza prea putin cat vinde campania respectiva pentru clientul care o plateste.

Mai departe, prea putini isi pun intrebarea daca vanzarile generate de campanie sunt suficiente pentru acoperirea costurilor, astfel incat campania sa fie si profitabila, pe langa simpla generare de vanzari.

Unele campanii au ca scop principal crearea notorietatii sau de awareness – un termen pretentios care ascunde ceva nebulos, greu cuantificabil (recunoastere). Cu cat este mai greu de masurat efectul unei campanii, cu atat mai putin probabil ca aceasta sa fie profitabila.

Se sadeste speranta ca, atunci cand publicul tinta va vrea sau va avea nevoie de produse sau servicii similare, va fi influentat sa isi aduca aminte de notorietatea inoculata prin campanie si va cumpara pe baza acestei notorietati. Rezultate posibile, undeva in viitor.

Putini pictori ajung la notorietatea unor maestri ca Picasso, Van Gogh sau Rubens si la valoarea la care sunt licitate lucrarile lor. Pentru ei, intai a fost talentul, valoarea artistica si apoi a venit recunoasterea. Daca vrei recunoastere, asigura-te mai intai ca oferi valoarea pe care o promiti, ca te ridici la inaltimea asteptarilor si faci fata exigentelor.

Iti recomand sa ceri mai mult de la campaniile tale de promovare. Sapa mai adanc, dincolo de originalitate si premiile pentru creatie, dincolo de numarul de expuneri, de notorietatea iluzorie a brandului tau. Masoara impactul direct al fiecarei campanii, dincolo de cresterea vanzarilor .

De exemplu, ca urmare a unui spot TV difuzat, vinzi cu 20% mai mult ca inainte. Masoara daca odata cu vanzarile iti creste si profitul – obiectiv: inseamna ca ai ales in acel spot Tv instrumentul unui marketing profitabil!