Prima parte va fi dedicată celor care au la dispoziție o sumă, să zicem 100 de Euro, pentru promovare. Ce poți obține cu un buget atât de mic ? Cât ține o astfel de sumă ? Cum poate fi ea împărțită în mod eficient ? Ce rezultate realiste poți aștepta cu o astfel de investiție minimă ?

Cum poți să te promovezi fără bani?

Primul impuls poate fi să decizi că mai bine investești suma în certificate de trezorerie, obligațiuni, acțiuni sau orice ți-ar putea aduce un venit, cu un risc relativ mic al investiției. Totuși, studiile demonstrează că randamentul cel mai bun pentru 100 de Euro este investirea într-o afacere, într-o activitate care generează venituri, în mod repetabil.

Dacă ai ajuns până aici cu cititul, să trecem rapid în revistă câteva utilizări sigure pentru 100 de Euro, cu scopul de a le spori eficiența, înmulțindu-i și reluând etapele, pentru multiplicarea rezultatelor.

Prima cale – investește în căutarea unor ocazii de moment, pe care să le valorifici pentru promovarea ta, cât mai bine țintită. Presupunând că ai la dispoziție informațiile și cunoștințele necesare, alături de timpul pe care îl presupune verificarea și testarea lor în practică, primul pas este să vânezi ofertele de ultim moment, reducerile incredibile pentru accesul la diverse instrumente de care ai nevoie.

De exemplu : există foarte multe resurse gratuite online, pentru o perioadă limitată de timp. Fie că este vorba de programe de creație video, editare, design sau orice alte aplicații care, în mod obișnuit costă sute sau chiar mii de Euro, fie că este vorba de înscrierea în grupuri de discuții profesionale, poți beneficia de o perioadă de probă.

Profită de astfel de ocazii și, odată ce te-ai înscris în program, începe să generezi încasări, înainte să expire valabilitatea accesului gratuit. Folosește investiția de 100 de Euro ca garanție și ca mijloc de plată pentru a promova serviciile pe care le vinzi, folosind aplicația gratuită la care ai acces temporar.

Cei 100 de Euro îți pot aduce 2,000 sau 20,000 de vizualizări în mediul online, dacă știi să folosești platformele de promovare publicitară. Ai o mulțime de programe, de la obișnuitele reclame standard, până la platformele de afiliere și generare de venituri pe bază de comision sau diferitele francize și proiecte de mici dimensiuni, dar cu rulaj rapid, generator de comisioane mici și dese.

Vizibilitatea depinde atât de numărul de căutări pentru ceea ce ai tu de vânzare (câți oameni caută, câți dintre ei ar fi dispuși să plătească pentru a obține ceea ce oferi, ce sumă consideră că ar fi „prețul corect”), cât și de o serie de alți factori, dintre care unii pot rămâne necunoscuți – de la numărul de concurenți care oferă aceleași servicii, până la evenimente neprevăzute, care afectează oferta, respectiv cererea pentru serviciile tale – dacă vinzi umbrele pe vreme bună, ce șanse de succes ai?

Apropo de ocazii : uneori, cu 100 de Euro poți cumpăra „expunere” în condiții extrem de avantajoase, cu condiția să afli de oferta respectivă în timp util. De exemplu, cu 100 de Euro poți obține publicitate Tv în anumite programe, care vor pune oferta emisă de tine în fața a peste 100,000 de oameni, instantaneu. Online este foarte greu să obții același randament, cel puțin deocamdată. Cu alte cuvinte, un cost de 0,1 Eurocenți sau 0,001 Euro pentru fiecare lead. Cum ți se pare ?

Cu 100 de Euro te poți înscrie în mai multe grupuri bazate pe recomandarea reciprocă de clienți, în schimbul unor comisioane. Te poți înscrie în programe sau pe platforme specializate în finanțarea unor afaceri mici, aflate la început sau pentru demararea și susținerea unor proiecte cu impact local, social, educativ, cultural, sportiv sau în domenii sensibile – sănătate, protecția mediului, reciclare, protecția animalelor, etc.

Este bine să-ți faci planuri și calcule în avans. Dacă vinzi produse cu valoare unitară de 1 Euro, știi că vei recupera investiția de 100 de Euro după ce vei vinde 100 de produse. Astfel, vei lua în considerare numai asocierile, programele și platformele care au cele mai mari șanse să-ți aducă minim 100 de cumpărători. Dacă asocierile pot genera doar 10 cumpărători, fie renunți, fie vinzi produse care valorează minim 10 Euro fiecare.

Altfel, vei genera pierdere. Dacă pierderea poate fi acceptabilă, în anumite condiții, cu siguranță vrei să eviți ca ea să fie repetată. Scopul unei afaceri este să recupereze pierderile inițiale și să genereze profituri repetabile. Odată mărind profiturile, poți aloca în mai multe direcții câte 100 de Euro, pentru a genera și consolida mai multe surse de venituri.

Este mai ușor cu 100 de Euro sau fără bani?

A doua parte este dedicată unor resurse gratuite și unor idei care să susțină promovarea ta, fără să implice cheltuieli. Un exemplu este colecția de articole de aici. Te ajută să dobândești cunoștințe utile, să vezi ce-au făcut alții, ce pot adapta pentru tine, ce greșeli să eviți. Alt exemplu este colecția uriașă de resurse gratuite – de la pagini pe Internet, unde poți publica anunțuri gratuite, la serviciile legate de Google sau alte platforme, destinate localizării tale pe hartă, ghiduri practice și cursuri de specializare.

Oferă schimburi avantajoase : fii de ajutor cuiva care te poate ajuta, propunând un astfel de parteneriat de la bun început. Mai mult, dacă aveți servicii complementare, asociați-vă pentru a le oferi împreună clienților. Uneori, 2+2 = 5 sau chiar mai mult ! Interacționează, comunică, fii folositor cât mai multor oameni, prin toate mijloacele de comunicare pe care le ai la dispoziție – Facebook, LinkedIn, Youtube, forumuri, bloguri, pagini de știri și publicații de specialitate.

Oferă cuiva gratuit serviciile sau produsele tale. Dacă persoana este cunoscută de public și influentă, poate prezenta pozitiv serviciile sau produsele tale către toți cei care urmăresc și au încredere în ceea ce spune. Această putere a recomandării personale este extraordinară. Detalii poți citi aici.

Participă la evenimente, acolo unde alții vând și plătesc pentru a-și expune produsele sau pentru a-și promova serviciile… iar tu ai ceva, care le poate fi de folos, le poate îmbunătăți randamentul sau, pur și simplu, ești convins că și-ar dori să aibă ceea ce le oferi. Caută specialiștii din domeniul tău – cei care vor fi prezenți la evenimente, vor fi relevanți pentru tine.

Ar mai fi și altele. Deși poate părea banal, cere mereu recomandări de la prieteni și cunoștințe. Este esențial să-ți arăți disponibilitatea, atunci când au nevoie. Unde cauți un instalator bun, un electrician, mecanic auto, lăcătuș sau orice alt tehnician ? Întrebi oamenii în care ai cea mai mare încredere. Aceeași regulă se aplică și pentru medici, avocați, artiști și alți profesioniști și poți beneficia de acest efect benefic al recomandărilor gratuite. Începe cu 100 de Euro și vei ajunge departe !

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+