In alt articol m-am referit la antrenorul de care fiecare poate avea nevoie pentru a-si valorifica la maxim potentialul. Azi scriu despre antrenorul din tine, cel care-i ajuta pe altii sa-si rezolve o problema, sa-si satisfaca o nevoie sau sa-si implineasca o dorinta.

Intr-un fel, daca ar fi sa revin la mersul pe bicicleta, este ca si cum cineva te-a invatat pe tine sa o faci, iar acum este randul tau sa inveti pe altcineva.

Postura de antrenor poate sa ti se para rezervata pentru altii, pentru cei cu diploma sau licenta de antrenor, ca si cum ai avea nevoie de o autorizatie sau un permis special pentru a fi de ajutor. Din punctul meu de vedere, este o chestiune de pozitionare.

Daca citesti de ceva vreme articolele scrise aici, stii ca pozitionarea este un element al mixului de marketing. Atunci cand vinzi ceva, te ajuta sa te pozitionezi ca antrenor, sa fii perceput ca o persoana care ajuta.

Ma refer la acel gen de ajutor pe care il primeste cineva care invata sa mearga pe bicicleta sau sa inoate. Sprijinul pe care il primeste este esential pentru a-si pastra echilibrul sau pentru a se mentine la suprafata apei, in timp ce inainteaza.

Sigur, ai nevoie de rabdare si trebuie sa-ti placa sa-i ajuti pe altii sa reuseasca ceea ce si-au propus. Pe de alta parte, este evident ca poti invata pe cineva sa mearga pe bicicleta sau sa inoate, numai daca acel cineva isi doreste acest lucru.

Asadar, asigura-te ca vinzi ceea ce isi doresc oamenii sa cumpere, ajuta-i sa faca alegerea cea mai buna, pentru a-si rezolva problema, pentru a-si satisface nevoia sau pentru a-si implini dorinta. Asta nu presupune sa fii pasiv, sa astepti. Chiar din contra, asteptarea este daunatoare, atat pentru cel care vrea sa vanda, cat si pentru cumparatorii lui.

Cei din urma ar putea sa se bucure de cea mai buna solutie, insa nu stiu ca ea exista, pentru ca vanzatorul care o detine asteapta solicitarile, in loc sa le genereze.

Iata cum, pornind de la pozitionarea ca antrenor, ca persoana care ajuta la valorificarea maxima a potentialului si resurselor oamenilor pe care-i sprijina, ajungi la generarea solicitarilor pentru solutiile pe care le detii si le propui, in mod activ.

In continuare, am sa-ti prezint o lista de metode de generare a solicitarilor si frecventa cu care sunt folosite, asa cum reiese dintr-un studiu recent. Vei avea de unde alege, data viitoare cand vei avea ocazia sa vinzi, oferindu-ti ajutorul:

–          E-mail marketing – 81%

–          SEO (optimizarea paginii pentru motoarele de cautare) – 75%

–          Social media – 72%

–          Optimizarea si administrarea, designul website-ului – 68%

–          Marketing de continut – 54%

–          Anunturi online platite (PPC) – 48%

–          Expozitii si targuri – 48%

–          Publicitate tiparita – 42%

–          Corespondenta directa – 40%

–          Webinarii – 30%

–          Marketing mobil – 15%

Am sa revin cu detalii si explicatii pentru cifrele de mai sus, care indica importanta fiecarei metode de marketing profitabil utilizate pentru generarea de solicitari. Deocamdata, savureaza informatiile si vezi in ce fel te ajuta sa te pozitionezi ca un antrenor valoros pentru clientii tai, astfel incat sa ai tot mai multe solicitari din partea potentialilor cumparatori si a clientilor existenti. Ai o lista cu 11 astfel de metode, fiecare presupune costuri diferite si se preteaza mai bine pentru anumite domenii de activitate.

Iar daca ai nevoie de un antrenor, care sa te ajute cu argumente sa alegi metodele cele mai bune pentru tine, cele mai eficiente pentru genul tau de activitate si pentru publicul tau tinta specific, conteaza pe mine. Cu atat mai mult cu cat poti face gratuit primii pasi, iar apoi beneficiezi de garantia ferma legata direct de rezultate.