Pilonii afacerii tale rezista?

Haosul din pieţe a şters în ultima săptămână 182 de miliarde de dolari din averile celor mai bogaţi oameni ai lumii.” Este fraza de deschidere a unei stiri din 24 august. “Warren Buffet a pierdut trei miliarde de Euro in sapte zile”. Acesta este titlul stirii respective.

Asadar, si bogatii pierd, fara sa aiba imunitate la crize. Cu atat mai mult este nevoie sa-si ia precautii oamenii obisnuiti, micii intreprinzatori, ca tine, care au mai putine parghii si mecanisme de aparare si rezerva decat au miliardarii lumii.

Discutiile de marketing pot fi eficiente numai in masura in care tin cont de contextul in care evolueaza afacerile. La inceputul crizei din 2008, primele afectate au fost bugetele de marketing – publicitate, promovare, comunicare.

In paralel cu reducerea investitiilor de marketing, foarte multe afaceri au ales sa supravietuiasca reducand drastic mai multe categorii de costuri. Unele au afectat chiar calitatea produselor si serviciilor oferite.

In contextul actual, pare a fi rentabil sa fii dator, sa lucrezi cu banii altora, cu capital de imprumut. Numai ca, in marketing, cunostintele, abilitatile, priceperea, relatiile, increderea si timpul nu se imprumuta.

Factor comun pentru criza care vine

Framantarile mondiale par sa aiba un factor comun: lupta pentru resurse, pentru accesul la ele, controlul lor, raritatea/abundenta lor. Pacea insasi a devenit o resursa. Presiunea cazanului este in crestere. Plasele de protectie incep sa putrezeasca, pe ici-colo.

Este momentul potrivit sa faci stocuri? Cat va tine urmatoarea criza? Cand va veni? Cu ce amploare? Care vor fi semnele? Unde va lovi mai intai? De ce urmeaza inca o criza? Cine va rezista?

Da. Greu de zis. Curand. Mare. Instabilitate. China, Asia. Expansiunea noilor pretendenti la dominatie globala. Cei pregatiti. Reciteste articolul anterior pe tema utilizarii mai multor piloni trainici pentru afacerea ta. Fa rezerve. Fa inventarul resurselor si dramuieste-le inteligent. Strange legaturile cele mai importante, durabile si profitabile pentru toti cei implicati.

Factorul comun poate fi un divizor sau un multiplu al crizei precedente. Orice punct de sprijin suplimentar conteaza. Diversifica-le. Informeaza-te. Fii pregatit.