91% dintre oamenii de marketing își propun să abordeze cu prioritate în 2016 îmbunătățirea experienței clientului prin personalizarea conținutului.

40% dintre clienți spun că majoritatea campaniilor de promovare nu livrează nimic interesant, iar 44% declară că primesc prea multe oferte și campanii promoționale.

37% dintre cumpărători spun că șterg cele mai multe oferte primite prin email fără să le citească, iar 40% s-au dezabonat din cauză că s-au simțit copleșiți.

Ține de încredere: 80% au cumpărat anumite produse sau servicii pentru că au încredere în firma care le produce, iar 63% spun că refuză o achiziție, pentru că firma producătoare nu le inspiră încredere.

Cum se câștigă și cum se păstrează această încredere?

Depășirea așteptărilor este prima condiție. Orice așteaptă clienții de la tine, fie că promiți direct, fie că recomandarea făcută de un prieten este o promisiune, este vital să împlinești aceste așteptări, să excelezi, iar cumpărătorul să fie încântat de alegerea făcută.

Când cineva își dorește o bicicletă, este foarte probabil să reacționeze neplăcut, dacă se confruntă cu agresivitatea prea multor campanii promoționale și oferte de biciclete, chiar dacă intenția de cumpărare este foarte serioasă.

Dincolo de relevanța conținutului, contează contextul și modul în care mesajele publicitare se livrează. Odată câștigată, încrederea se păstrează cu delicatețe, cât timp relația decurge cu naturalețe, căldură și prietenie, urmărind beneficii reciproce.

Oportunitatea oricărei interacțiuni este importantă, indiferent de proporțiile pe care le ia reputația mărcii. Cu alte cuvinte, chiar și producătorii cu vânzări uriașe și milioane de clienți aplică aceleași criterii ca și firmele mici, în modul de comunicare și relațiile cu publicul lor țintă.

Personalizarea ține de îmbunătățirea mesajelor de promovare prin adăugarea unui caracter individualizat fiecărei campanii, contribuind la creșterea nivelului de încredere, recompensând fidelitatea și comunicând de la egal la egal, „privind în ochi” cealaltă parte, transformând interacțiunile în dialog interesant, în locul monologului comercial interesat.

Statisticile pot fi utilizate pentru a manipula publicul și a cosmetiza realitatea. Însă odată înșelată încrederea cumpărătorilor, oricât de mare ar fi bugetul de marketing al firmei, falimentul devine iminent. Pierderile pot fi insurmontabile. Falsificarea testelor de poluare în industria auto este doar un exemplu.

Ceea ce-și propun oamenii de marketing și ceea ce fac ei pot fi lucruri total diferite. Rezultatele vor spune cu fidelitate care este realitatea. Scandalurile provocate de manevre de marketing odioase afectează serios încrederea clienților în promisiuni.

Probabil, în 2016 ofertele vor veni prin telefonul mobil – tot mai mulți utilizatori de telefon mobil spun că-i deranjează întreruperile publicitare prin SMS sau în interiorul aplicațiilor mobile pe care le folosesc.

Dacă folosești browserul mobil pentru a căuta ceva, el va ține minte și, alături de celelalte aplicații de pe mobil, îți va livra reclame pe subiecte asemănătoare, deși interesul tău este specific și are cu totul alt obiectiv, decât cel presupus de algoritmii care determină livrarea acelor reclame pe terminalul tău mobil.

Personalizarea merge mână în mână cu permisiunea

Când oamenii de marketing invadează intimitatea cumpărătorilor cu pretexte publicitare, oricât de personalizate ar fi, tot se generează resentimente, chiar și după încheierea unei tranzacții. Dacă tranzacția se încheie în circumstanțe forțate de nevoi presante, urmările pot fi devastatoare.

Primul semn de opoziție este rezistența tăcută, refuzul de a comunica sau răspunsurile false transmise cu ocazia interacțiunii dintre cei care promovează ceva și cei cărora li se adresează. Informațiile incomplete sau falsele studii primesc reacții pe măsură.

Revenirea la înțelepciunea strămoșilor și la simplitatea lor poate fi cheia succesului: sinceritatea, generozitatea, căldura sufletească, ajutorul dezinteresat, micile gesturi de bunătate, iertarea, mulțumirea și cele asemenea vor atrage întotdeauna răspunsuri pozitive.

Aceste metode de marketing vor fi cele care vor genera creștere, vor înlătura obstacole, vor clădi relații mai trainice, cu permisiuni mai mari și cu un puternic caracter personal. Tu ce crezi?