170,000 de dolari pentru o secundă de publicitate înseamnă peste 5,000,000 $ pentru un spot de 30 de secunde

Umorul și celebritatea vor merge mână în mână pentru a promova unele dintre cele mai puternice mărci din lume la sfârșitul săptămânii, în 7 februarie, la finala Super Bowl.

Este unul dintre cele mai vizionate evenimente din S.U.A. în fiecare an, o ocazie venită la țanc pentru a compensa faptul că numărul de telespectatori tradiționali este în scădere. Înghesuiala crește online, mai ales în social media.

Autorul acestui articol, Patrick Kulp, afirmă că predomină cererea pentru reclame de tip cinematic, convingătoare și suficient de obraznice pentru a atrage atenția și pentru a-i face pe oameni să povestească.

Un astfel de spot video difuzat pentru 5 milioane de dolari la o oră de maximă audiență este nava-amiral a unui ansamblu de marketing care include și website, platformele social media și celelalte mijloace de promovare, purtătoare de conținut, inclusiv generat de utilizatori.

Apropo de rezultate: reclama Super Bowl a anului 2015 a generat cele mai mari creșteri în vânzări ale anului pentru fructele de avocado din Mexic pe care le-a promovat.

Pentru că bugetele sînt serioase, faptul că se face loc pentru umor nu înseamnă că se renunță la mesajele serioase – este necesar ca mesajul să atingă o coardă sensibilă și să creeze o legătură sinceră, fără să manipuleze, doar de dragul de a șoca.

Chiar mai mult, s-ar putea ca reclamele serioase să iasă mai mult în evidență anul acesta, tocmai pentru că sînt mai puține. Per total, în ultimele cinci sezoane, reclamele serioase difuzate la Super Bowl au obținut rezultate mai bune decât cele amuzante.

Criteriul de bază este…

Indiferent de sumele investite, orice reclamă trăiește prin rezultatele pe care le obține. Dincolo de geniul din spatele creației, dincolo de orgoliul clientului, care alege dintre variantele propuse de agenție, criteriul de bază este profitabilitatea.

După primul impact, campania are nevoie de susținerea unor valuri care să propage unda de impact prin social media și alte canale de comunicare, către segmente diferite de public țintă, multiplicând efectele pozitive și prelungindu-le în timp.

Beneficiile produselor sau serviciilor tale pot fi deja cunoscute de potențialii tăi cumpărători. Efectele unor descrieri ilustrative sau exemplificarea practică a acestor beneficii prin publicitate pot multiplica intensitatea dorinței de cumpărare și numărul de solicitări imediate pentru aceste produse și servicii.

Atinge o coardă sensibilă, cu sinceritatea unui mesaj autentic. Arată că-ți pasă, cât de mult îți pasă și ce faci, pentru că îți pasă de dorințele și nevoile clienților tăi. Simplu, nu?