Doamnelor si domnilor, azi vom jefui impreuna o banca! Cine alege banca unde sa dam spargerea? Nevoia de a sti este mai mare decat dorinta de a fi pacalit. Cine-i dispretuieste cel mai mult pe cei care profita de credulitatea maselor?

E prea mult? Fie! Incepe cu lucruri mai simple. De exemplu, scoate un iepure din palarie… sau fa pe cineva sa dispara… Cat de greu poate fi sa scoti o moneda de dupa urechea cuiva? Sa hipnotizezi pe cineva?

Marketingul este plin de iluzii?

De unde vin iluziile? De ce ne uimesc, de fiecare data? De ce vrei mai mult, chiar si dupa ce-ti dai seama ca este o amagire? Cauti sa descoperi modul in care a fost pusa in practica pacaleala, vrei o demascare?

O pagina de Internet este iluzie sau realitate? Cu siguranta, face parte dintr-un ansamblu de marketing. Ce zici de un pliant, o reclama televizata sau o mostra parfumata dintr-o revista… produsele la care fac trimitere sint reale sau doar iluzii?

Unul dintre domeniile cu crestere spectaculoasa de incasari in timpul crizei este domeniul divertismentului: film, muzica, jocuri, spectacole de circ, parcuri de distractii – intr-un cuvant: amuzament… luat in serios, pe bani (tot mai) multi.

In copilarie te-ai jucat cu focul? De ce avem secrete? In Paris, pe Sena, exista un pod, unde oamenii inchid secretele cu lacatul… apoi arunca in apa cheile. Este asta o iluzie?

Este ineficient sa fii de toate pentru toti… pentru ca atunci nu insemni nimic, pentru nimeni. Si totusi, multi incearca exact asta, folosind tot felul de artificii si trucuri, menite sa convinga lumea ca sint cei mai buni, la orice.

Unele studii afirma ca nu mai putin de 70% din banii investiti in marketing sint, de fapt, aruncati pe fereastra… cheltuiti ineficient, fara rezultatele asteptate. Este o iluzie sau realitate?

Cercetarile si studiile de piata presupun volume de informatii si cifre. Insumate si analizate, ajung sa descrie fidel profilul cumparatorului tau ideal si comportamentul sau obisnuit. Este asta o iluzie sau Big Data in marketing este o conditie necesara si suficienta?

O cantitate uriasa de mesaje promotionale se indreapta chiar acum spre tine, gata sa devoreze fiecare coltisor din spatiul tau intim, incepand cu casuta ta de email (spam), apelurile telefonice, imaginile pe care le vezi, senzatiile si emotiile tale.

Cat este iluzie si cat realitate in marketing?

Ai ceva de vanzare? Pot fi aptitudinile si cunostintele tale, daca esti in cautarea unui nou loc de munca sau vrei o marire de salariu, pe care cauti sa o justifici. Poate produci ceva sau oferi anumite servicii – arhitect, avocat, webdesigner, fotograf…

Cat din ceea ce vinzi este iluzie si cat realitate? Cum cuantifici satisfactia cumparatorilor, valoarea incasarilor si posibilitatea de a relua procesul, iar si iar?

Iti recomand filmul “Now You See Me” (“Jaful perfect“, in traducere cinematografica romaneasca), iata o introducere aici. Apoi, gandeste-te la felul in care vezi lumea – vanzatorii si cumparatorii din jurul tau, oamenii cu care schimbi cate o privire intamplatoare.

Cand vrei sa te delectezi cu o serie de iluzii optice, comerciale sau nu, cum ar fi scara pe care urci mereu, luand-o de la capat, de fiecare data cand crezi ca ai ajuns… clic aici. Cum este posibil?

Cum faci diferenta dintre iluzie si realitate, intre atatea strategii, metode, mesaje si recomandari de la experti in marketing?

De ce este atat de greu sa faci diferenta intre ideile eficiente, solutiile reale si produsele cu adevarat bune, pe de o parte, si iluzii, pe de alta parte?

Dintre miile de reclame cu care te asalteaza zilnic vanzatorii, pe toate canalele, cum alegi produsele si serviciile potrivite pentru tine? Care iti capteaza atentia – cele care ofera iluzii sau beneficii reale?

P.S. Primele fraze ale acestui articol sint doar replici din filmul pe care ti l-am recomandat. Intr-un show de iluzionism, participantii urmaresc inmarmuriti desfasurarea spectaculoasa a unei spargeri, date la o banca, sub ochii lor!