În acest moment, nicio strategie de marketing profitabil nu poate rezolva toate problemele de una singură. Este nevoie de o abordare sistematică, integrând și combinând o serie de strategii, tactici și metode, inclusiv de telemarketing.

Telemarketingul are un impact puternic. Este una dintre cele mai rapide metode de marketing cu răspuns direct aplicate în prezent. Însă, odată cu progresele mijloacelor de comunicare și cu accesul tot mai dificil la oamenii de afaceri, e nevoie să înțelegi ce este telemarketingul și să accepți ce poate face și ce nu poate face pentru tine.

Nu toată lumea îți va răspunde. Iar dintre cei cu care vei vorbi, unii nu vor fi entuziasmați de tema discuției. Numai că, pregătit și aplicat corect, telemarketingul este cel mai valoros și eficient instrument prin care poți determina mai mulți oameni să răspundă mesajelor, broșurilor și cataloagelor pe care le trimiți și să fie receptivi la prezentările și vizitele tale.

Așadar, întocmește o listă. Începe cu fiecare situație în care un apel telefonic ar avea impact înainte sau după demararea unui proces specific de comunicare sau de vânzare. Testează-ți teoria sunând 5, 10 sau 50 de oameni și vezi care sunt răspunsurile acestora. Nu-ți face griji, dacă n-ai mai încercat până acum. Dacă procedezi etic, ai motive întemeiate, iar mesajul și informațiile transmise sunt într-adevăr valoroase pentru interlocutor, ar fi chiar păcat să nu suni pentru a-l informa.

Pune la lucru această metodă de marketing profitabil. Vei fi plăcut surprins de câți oameni vor răspunde cu entuziasm apelurilor tale și informațiilor pe care le oferi. Pentru ceilalți, scutește-te de frustrări, dezamăgiri sau nervi. Știi că oamenii sunt mai solicitați acum într-o zi decât erau odinioară într-o săptămână. Își drămuiesc cu atenție timpul prețios și atenția.

Ține minte, ca în cazul oricărei alte forme de comunicare pe care o utilizezi pentru a-i convinge pe oameni: concentrează-te asupra lor, nu asupra ta. Găsește întotdeauna beneficiul cheie, oportunitatea sau avantajul de care se pot bucura. Transformă-l în subiectul principal al discuției.

Folosește-l ca reper pentru a enunța motivul pentru care suni, în fața oricărei persoane care filtrează apelurile destinate persoanei pe care o vizezi. Dacă, indiferent de motiv, nu poți vorbi cu persoana vizată, lasă un mesaj convingător, care să transmită valoare și să trezească interesul.

Nu te teme să revii cu un apel după un timp rezonabil. Nu este deranjant, dacă ai ceva important de discutat. Asigură-te doar că ești respectuos și ții cont de timpul limitat pe care îl are la dispoziție un om de afaceri, de accesul restrâns la o astfel de persoană și de gradul de atenție al acesteia.

telemarketing ca metoda de marketing profitabil

Poți afla mai multe despre telemarketing din cartea Cum poți avea un marketing profitabil.