De câte ori ai auzit să se refere cineva la marketing pentru forța de muncă? Promovarea drepturilor angajaților este esențială pentru orice societate sănătoasă, care vrea să progreseze echilibrat. Forța de muncă are nevoie și are dreptul să comunice, să revendice și să obțină un tratament pe măsura așteptărilor și cerințelor care i se pun în față. Investigațiile arată că forța de muncă din România este supusă unor experimente dureroase.

Cum pot susține sindicatele forța de muncă?

Un astfel de exemplu este ilustrat de EU Observer aici. Cine comunică, apără drepturile și cine face marketing pentru forța de muncă? Aparent, sindicatele au această misiune. Însă, conform unor modificări legislative care încă rezistă din 2011, angajații au destul de greu acces la organizare sindicală, la mijloacele de marketing pe care le-ar putea utiliza pentru a-și comunica nevoile, nemulțumirile, cerințele.

Pentru că este motorul care pune în mișcare economia, chiar dacă 40% din forța de muncă este plătită cu salariul minim, conform investigației EU Observer, pentru că articolele cele mai recente au avut un ecou peste medie, fiind dedicate temelor care preocupă forța de muncă, iată câteva resurse publice, menite să fie de ajutor.

Uniunea Europeană este preocupată de vitalitatea motorului creșterii economice. O secțiune dedicată angajaților este disponibilă aici, în limba română, oricui caută sprijin. Forța de muncă are valoare mai mare și eficiență atunci când este ocupată. Pentru finanțare și inovare socială există resurse detaliate aici. Pentru locuri de muncă în străinătate, găsești informații aici , aici (axa PROGRESS) și aici (programul EURES).

Ideal al fi să găsești soluții aici: este vorba despre antreprenoriat și microfinanțare. Pe cont propriu, poți avea mai multă flexibilitate, putere de decizie, capacitate de asociere și oportunități de perfecționare. Vei putea valorifica mai eficient cele mai importante abilități și resurse de care dispui, stabilind prioritățile și ritmul activității.

Mulți angajatori practică o formă dură de exploatare a resurselor de muncă, reclamând fie că forța de muncă este insuficientă, fie necalificată… și alte reproșuri. Ca o marotă, se apelează mereu la forța de muncă din import, punând presiune pe cererile salariale. Încă este o motivație pentru investitorii străini faptul că forța de muncă din România este relativ accesibilă, prin prisma comparației costurilor la nivel UE. O fi corect?

La începutul secolului 20, protecția socială era zero, fără pensii, asigurări de sănătate, fără protecție pentru copiii exploatați fără milă, puși la munci grele și lipsiți de educație. Acum, pare să fie mai bine. Totuși, mulți angajați sînt obligați să lucreze continuu, fără concedii legale de odihnă, în zile de sărbători legale, ore suplimentare, peste program, neplătite.

Dacă de marketing pentru forța de muncă pare să se ocupe puțină lume, cel puțin poți găsi acum câteva puncte de sprijin pentru dezvoltare personală și profesională. Resursele de mai sus reprezintă doar o picătură în ocean, o mână de soluții pentru o mulțime de probleme. Este un început. Adaugă propunerile tale, contribuie, distribuie celor care au nevoie de astfel de soluții!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+